En liten paus från hostellivet

För typ ett år sedan när jag var i Australien och bodde i Perth så träffade jag Blanca. Nu sådär 13 månader senare återförenades vi igen när jag hälsade på i hennes hemland. Kom med tåget från Berlin runt lunch i torsdags. När jag kom fram väntade Blanca på tågstationen i Amsterdam och vi fixade cykel till mig. I Nederländerna cyklar alla förstår ni. Så iväg med min 65liters ryggsäck på ryggen genom kaoset mitt i Amsterdam med turister, cyklar, bilar och mopeder överallt. Känner mest tack för att jag lever faktiskt. I alla fall bodde jag två nätter hemma hos Blanca i hennes studentlägenhet. Vi gick på sightseeing, åt picknick i en park, åt glass med fötterna dinglandes från kanalkanten, åt middag på en restaurang, shoppade second hand (bästa stället hittills för det), jag dansade balett med Blancas universitet (jag var såklart väldigt graciös) och vi snackade ikapp om livet. På lördagen tog vi tåget till Haag där Blanca har växt upp. Jag hade fått uppfattningen av att det var ett litet ställe men oj så fel. Tyckte det var rätt så stort och det fanns massor av affärer, barer och restauranger. Supermysigt!Där bodde vi hos hennes pappa och vi blev bjudna på wook till middag första kvällen (indonesiskt mat är populärt i Nederländerna då de hade Indonesien som koloni en gång i tiden fick jag lära mig). Vi var även på en gratisfestival då det var en röd dag i Nederländerna. Otroligt mycket folk och gratis är ju alltid gott. På natten var vi sedan på en klubb och åkte roller skates med Blancas kompis. Annorlunda men kul. Lyxfrukost dagen efter i solen innan resten av dagen spenderades på stranden. Avslutade med en öl på en strandbar Fin helg och kul att se Blanca igen. Kul också att fått insider-tips, känt mig som en local och att ha fått se Haag.  Tåget rullar kompisar. Nästa stopp: Paris