Första dagen

Planet lyfte inte alls snart efter jag skrivit inlägget. Men jag somnade och vaknade cirka 30 minuter senare och vi stod fortfarande kvar på flygplatsen. Tydligen hade planet behövt tanka. Jag somnade om och helt plötsligt landade vi i Bodrum. Där fick vi gå fram och presentera oss i TUI-desken. Vi åkte minibuss till hotellet och väl där möttes vi av vår manager, childcare ansvarige i Turkiet och några ansvariga turkar. Vi fick en minirundtur på väg till där vi ska bo som ligger precis bakom hotellet. Samt gick förbi kontoret där vi fick fixa våra kort. Efter att ha installerat oss lite och bytt till svalare kläder gick vi och åt lunch. Eftersom hotellet inte öppnat för säsongen ännu så äter vi i den turkiska personalmatsalen. Det var faktiskt god mat men vi kände oss väldigt utstirrade... Det var ju bara jag, Stephanie och Johanna som hade anlänt. Efter lunch hade vi cirka 1.5 timme tills vi skulle möta våran manager. Vi spenderade den med att utforska hotellområdet. Det är verkligen stort. Stranden ligger i stort sett på området och där passade vi på att bada fötterna lite i havet. Sedan packade vi upp lite mer och vilade en stund. Därefter var det egentligen mening att skulle börja göra i ordning kids club men istället blev vi utskickade för att utforska området utanför hotellet samt besöka supermarket. Det finns två stycken. En liten och dyrare närmare hotellet och en större och billigare längre bort uppför en lååång backe. Vi köpte lite nödvändiga saker tex handtvål till badrummet. Jag köpte även rengöringsservetter så att jag kunde torka ur skåp och lådor samt tejp till att sätta upp min ljusslinga. Väl tillbaka på hotellet hittade vi ingen ansvarig så vi hängde på stranden i solen en stund och precis när vi kom upp igen till receptionen kom de tillbaka. De hade varit och köpt lunch. Vi fick i uppgift att gå igenom massor med kartonger med varor till barnklubbarna och checka av dem på en lista som såklart stod på turkiska. Det tog sin lilla tid. Under tiden anlände nästa childcare rep, Bethany från Skottland. När vi var färdiga fick vi ledigt för resten av kvällen och äntligen fick vi tag i lite wifi. Det ska egentligen fungera fritt i receptionen men just idag var det något fel... Vi fick därför låna lite från kontoret för att kunna höra av oss hem. Snälla som de är fick vi ta med det till vårt hus så inatt har alla wifi. Det kommer vi dock inte ha i morgon för då har resten av teamet kommit. Den anländer klockan ett i natt men då sover nog redan alla vi andra... Vi tänkte äta middag i personalmatsalen som har öppet 18-19 men när vi kom vid 18.30 fick vi veta att maten var slut. Vi tog istället med oss Bethany och gick för att leta efter en restaurang vilket var lättare sagt än gjort. Säkerhetsvakterna på hotellet försökte hjälpa oss men de är rätt dåliga på engelska. Istället gick vi längs vägen och hittade tillslut en restaurang med helt otrolig utsikt. Även där kunde ingen engelska och det fanns ingen meny på engelska eller bilder. Men vi lyckades beställa typ turkisk pizza som visade sig vara typ bröd och ost. Men det var gott! Väl tillbaka på hotellet funkade äntligen wifi i lobbyn så vi satt där en stund. Väl tillbaka på rummet bestämde jag mig för att möblera om. Det blev mycket bättre eller som Stephanie sa dejligt och hyggeligt. Jag är den enda vad jag vet som har två sängar. Först trodde jag att jag skulle behöva dela rum med någon men så var inte fallet så nu har jag flyttat ihop dem till en dubbelsäng. Nä nu går ögonen snart i kors. Godnatt! Poolen fixas för fullt och har ännu inget vatten.Blivande Bamseklubben. Fast nu har jag även flyttat ut ljusslingans till hörnet på båda sidorna.