Cypern 2017

Summering av Cypern resan Bilen gick mot Arlanda runt 04 på morgonen, måndag den 12/6. Var ju skapligt trött efter att ha sovit bara 2 h, men var rätt taggad så märkte inte av det så mycket. När vi väl kommit fram till Arlanda checkade vi in våra väskor och gick igenom säkerhetskontrollen för att komma till taxfreen. Därefter gick vi till Joe and the juice för att möta upp alla. Satt och snackade en stund innan vi gick mot gaten för att få gå på planet. Flyget gick runt 07.30 och vi landade på Cyperns flygplats, Larnaca kl. 13. På bussen påväg till hotellet kände jag att jag inte mådde bra, väl när vi kommit fram till hotellet kände jag mig ännu sämre. Frös, hade ont i huvudet och var hängig så gick och la mig medan de andra gick ut och la sig vid poolen. Sov i några timmar och mådde lite bättre. Vi åt kvällsmat på hotellet och gick sen till närmaste supermarket för att köpa vatten. Gick och la mig i sängen igen efter det.    Mådde betydligt bättre på tisdagen, vilket var tur så jag äntligen kunde njuta lite utav resan! Solade och badade vid poolen på förmiddagen och på eftermiddagen kollade vi in stranden. Jag och Matilda gick och kollade på mitt gamla hotell, jag bodde på förut när jag var i Cypern 2013. Det var sig likt haha. Såklart brände jag mig första dagen jag solade och rätt re. På kvällen iallafall tog vi några drinkar vid baren. Några av tjejerna gick ut, jag stannade dock på hotellrummet den kvällen.   Onsdag och jag spenderade inprincip hela dagen åt att ligga i skuggan tyvärr. Vi gick som vanligt ner till restaurangen och åt kl.19 på kvällen och efter det gick vi till ett ställe i närheten för att ta en drink. Satt där ett tag innan vi mötte några göteborgare och gick till Grabbarna grus. Var första kvällen jag gick ut, vilket var kul.    Solade och badade på förmiddagen på torsdagen, efter lunchen spelade jag, Julia, Tova och Sofia kort då vi alla hade bränt oss. Var skönt att ta en paus från solen lite. Gick sen upp på hotellrummet, vilade och fixade mig inför kvällen. Alla gick och åt tillsammans och därefter kom Elin till hotellet. Vi drack drinkar och gick ut. Kvällen var väldigt rolig och är glad för att vi kunde träffa Elin!   Jag och Julia missade frukosten på fredagen då vi vakna så sent haha. Vi tog en powernap på förmiddagen eftersom vi var så trötta. Efter lunchen bestämde vi oss för att vi alla i gänget skulle åka till Nissi beach. Var där och solade och fotade i några timmar. Nissi beach var verkligen så fint! Ni lär åka dit om ni är på Cypern! Det var fler som hade blivit sjuka i gänget, så vi alla gick och sov tidigt den kvällen.    Började lördagen med att sjunga och gratta Sofia som fyllde år. Gick sen och åt frukost och efter det till hamnen för att få info och betala båtutflykt. På kvällen vankades det utgång. Vi gick till Grabbarna grus som vanligt och även Silence disco, som det hette. Är ett ställe där man hade hörlurar på sig och lyssnade på musik i. Väldigt annorlunda mot andra uteställen, men det var faktiskt kul! Efter det gick vi och åt gyros och kom tillbaka till hotellet vid 06 på morgonen. Helt klart bästa kvällen på resan!!   Efter att ha sovit 2 h, gick vi ner och åt frukost. Är fortfarande förvånad över att jag knappt var trött den dagen? Iallafall vi gick till hamnen för att åka på båtutflykten. Båten åkte iväg kl. 10.30 och var ute i 2,5 h. Tycker det var precis lagom. Vi stannade vid ett ställe och badade, var så fint verkligen! Älskar Cyperns turkosa vatten. Söndag innebar sista kvällen på resan och vi gick självklart ut.   Hemfärd på måndagen 19/6. Var så tråkigt att lämna allt, ville verkligen inte hem. Har haft roligaste och bästa resan trots sjukdomar och att jag brände mig. Vill redan tillbaka! Efter att inte ha rest på 3 år kände jag att mina reserutiner inte direkt var på topp haha. Glömde några saker osv. Får se om det blir nån mer utlandsresa nu i år, hoppas det!! Tack till alla er som gjorde resan grym!