It's alive

Jag har nästan glömt att jag har en blogg. Eller struntat i den efter allt strul. Nu ser jag att layouten och hela portalen har ändrats och har jag tur kanske den fungerar som den ska igen!  Jag sitter just nu i soffan på Carlshöjd där jag i princip spenderar all min tid numera. Huslivet behandlar mig väl :) Nu är det höst, sist var det tidig sommar. Student har jag vips blivit också. Jag tänkte våga mig på att posta lite bilder, det har ju strulat väldigt länge på min lilla bloggy men skam den som ger sig. I somras satte jag och min favoritperson oss i min favoritbil och rattade söderut. Vi gick upp med tuppen och lyxade till det med en donkenfrukost i bilen. Jag körde första sträckan (enbart hehe) och här gjorde vi ett obligatoriskt stopp vid höga kusten-bron. Några timmar senare var vi i ett somrigt Stockholm och tog en timmes promenad i Hagaparken.  Vi hejade på svanar... ... och testade akustiken i Ekotemplet där kungligheter ibland åt middagar för en herrans massa år sedan om jag minns rätt. Sedan hoppade vi in i bilen och brummade i några timmar innan dagens sista stopp i Norrköping där vi skulle sova en natt Resans första middag intogs på The Black Lion Inn i Norrköping där jag i självklar semesteranda tog ett glas bubbel innan maten.  Sedan åt jag en SÅ god färsk linguini med bland annat oxfilé, zucchini, paprika, parmesan och vitlöksbröd till. K åt en burgare som han var väldigt nöjd med. Sedan gick vi till hotellet och slog på en film men somnade bums och det var första dagen. Dag två gav vi oss ut på vägarna igen och jag såg en skylt där det stod "GRÄNNA" så vi tog en avstickare. På väg mot Gränna var naturen magisk, vattnet vi såg var blågrönt och efter någon minut insåg vi att det var Vättern. Vi stannade vid en rastplats en liten stund. Vädret var magiskt också. Halvtaskig bild men ni ser ju sommardrömmen! Sen kom vi fram till världens gulligaste lilla polkagrisstad! Jag var helt lyrisk över hur pastelligt och pittoreskt allt var. Och gammaldags. Så mysigt ställe! Efter Gränna körde vi vidare mot Malmö och åt falafel på Möllan, sen rullade vi till Danmark där vädret inte var lika trevlig Men vi såg ljuset! Och väl i Danmark sprack det upp! När vi hittat vårt hotell (vi bodde i Odense) så tog vi det lugnt i några timmar och gav oss sen ut på promenad mot stan. Vi bodde några kilometer utanför stan eftersom vi hade bil och vi hittade ett fint hotell till bra pris. Vi var extremt hungriga och hade sett ett Jensens Bøfhus tidigare (som inte var i centrum) så vi styrde stegen dit även om det kanske inte var ett superroligt val. Men köket var stängt och det började bli mörkt så det slutade med att vi köpte med oss mat från McDonalds och en flaska rödvin från 7Eleven (älskar att man kan göra så). Och så satt vi utomhus och drack rödvin ur pappmuggar och åt donken. Väldigt mysigt faktiskt. Sen tog vi med oss vinflaskan och promenerade mot stan, en väldigt lång och bäcksvart promenad och jag var inte helt nöjd med det hehe.  Några hundra meter innan vi nådde centrum (kändes som att vi gick i fem timmar haha) hittade vi en bar/pub där vi gjorde ett pitstop och tog ett glas.  ÄNTLIGEN framme i centrum. Vi hittade en stökig och skojig pub med trubadur och biljard och massa paketpriser i baren så vi köpte tre jägerbombs för det var tre för två eller något sånt. Vi kikade även in på en omtalad tequilabar och vid 01 tog vi en taxi hem och somnade sött. Dag 3. Innan vi lämnade Odense spenderade vi förmiddagen inne i stan (som var helt otroligt fin). Vi gick omkring i HC Andersens gamla kvarter och kollade på huset han bott i bland annat. Danska förskolebarn ville också se HC Andersens gamla hus! Sen hoppade vi in i bilen och åkte mot Tyskland! Framme på vårt hotellrum i Hamburg! Med världens fluffigaste och skönaste säng. På kvällen promenerade vi runt och tittade på staden.  Det var ett ganska behagligt nöje att promenera runt i Hamburg med sin kille en varm augustikväll. Vi hittade en restaurang mitt i vattnet där vi åt middag och drack varsin öl.  Sen vart jag trött efter en lång dag så vi vandrade hem.  Till vårt hotell. Vi bodde på hotell Reichshof. Vår första heldag i Hamburg spenderade vi med shopping och båttur. Det är vatten överallt i Hamburg så en båttur kändes som ett måste.  Gullis på båt! Sen tog vi semesterns första (och möjligtvis enda) vinlunch! Vi satt mitt på shoppingstråket och tittade på folk innan vi gick och shoppade. På kvällen snyggade vi till oss och tog en drink i hotellbaren. Vi satte oss med drinkarna utanför hotellet och tittade på folk. Sen gick vi till en italiensk restaurang med rödvita dukar och drack bubbel och rödvin och åt middag. Jag tog inte med mig kameran den kvällen för vi skulle på reeperbahn och partaja lite. Galen och svinrolig kväll. Lördagen fotade jag inte alls med systemkameran, och på söndagen började vi rulla hemåt. Vi hade inte bokat hotell på hemvägen och fick en inbjudan av vänner till min familj (och mina gudföräldrar eller vad man ska kalla det) att övernatta hos dom. Har inte träffat dom på några år och dom är världens mysigaste och bor på landet utanför Båstad. Sagt och gjort! Det är så mycket trevligare att köra runt bland öppna fält och kossor än granar, granar och granar. Vi hade det jättemysigt i Skåne. Påväg därifrån åkte vi på Ullared. Sen körde vi till Västerås och lyssnade på en massa P3 Dokumentär. Vi hade köpt med oss massa alkohol från en bordershop i Tyskland så vi öppnade en box rödvin på hotellrummet och drack ur kaffekoppar. Det var sista kvällen. Sen åkte vi hem och det var det. Världens bästa grej att åka på bilsemester med någon man är kär i.