EN VECKA PÅ MYKONOS

Ääääntligen har jag nu sammanfattat vår Mykonos resa i mobilbilder här och dela med mig av massor av tips! Hoppas ni gillar. <3 Vi åkte då söndagen för tre veckor sedan, från Köpenhamn med en mellanlandning i Athen som var ganska seg. Tror vi fick vänta cirka 6 timmar för nästa flyg som tog en knapp halvtimme. Men, men- så kan det gå om man bokar lite sent. Vi var framme på hotellet klockan 7 på kvällen ungefär. Våra kompisar från London skulle egentligen komma till Mykonos (men blev inställt) och ha boende där så planen var att vi skulle bo med där någon natt därför hade vi bara bokat en natt. Vi bodde i alla fall första natten vid Mykonos beach. Sen tänkte vi, äh det löser sig alltid. Visade sig vara liiiite svårare än så hehe. Såhär såg jag i alla fall ut första kvällen. Klänning från Loavies. Första kvällen åt vi i närheten, tog det lugnt osv. Eftersom vi hade dygnat natten innan var vi väldigt trötta. Dagen efter vaknade jag klockan 6 för vi hade somnat så tidigt och tog därför en promenad för att utforska lite. Gick in mot staden men vände lika snabbt då det enda jag möttes av var fulla människor som skrattade åt mina träningskläder haha. Förståeligt dock, hade nog också i gjort det i de tillståndet. Gick åt andra hållet istället och körde lite backintervaller. Haha, det var den träningen det kan jag säga. Tänkte verkligen nä nu ska jag inte tappa allt, alla dagar jag ej druckit kvällen innan kan jag väl i alla fall gå en liten morgonpromenad och bara RÖRA på mig. Blev inte mycket med det kan jag tala om.... Dagen efter så hade vi då lite problem att hitta boende men när det hade löst sig och vi checkat ut blev det lite poolhäng. Senare gick vi in till stan. Vi såg oss omkring, var nere i hamnen, åt gyros till middag och ja bara gjorde ingenting.  Såhär såg jag ut då!  Hade på mig ett set från Loavies, örhängen från Other Stories! Morgonen därpå kände vi för att gå runt i stan igen så vi gjorde det direkt istället för att gå till poolen.  Såå himla mysigt med alla små gulliga hus! Åt lunch i stan, och fotade lite, kollade butiker. Efter det la vi oss vid poolen någon timme och på kvällen var tanken att vi skulle gått till en bar och mött upp lite folk men jag fick vääärldens migränanfall haha. Mådde illa, hade så ont och gjorde absolut inget på kvällen. Elin var snäll och tog hand om mig.  Dagen efter det kände jag att jag behövde röra på mig lite, så gick ut och sprang. Lite backintervaller och sånt där! Otroligt fin utsikt. Meeen blåsigt. Så blåsigt att man faktiskt inte svettades nästan alls haha. Efter det lilla passet hoppade jag rakt ner i havet och gick och köpte frukost till oss. Efter det blev det poolen igen. Väldigt mycket pool, göra ingenting, osv kanske ni tänker nu. Men det var det slut på efter detta.  Mykonos Bay Hotel! Väldigt fint.  Vi gick upp från poolen vid 4 tiden och började fixa oss för att åka mot en strand/beachclub som heter Alemagou. Där skulle Tale Of Us spela och jag har tyvärr iiiingen aning om vilka det var då det är så långt ifrån min musiksmak man kan komma ;-) men uppenbarligen visste väldigt många andra vilka det var då det var SÅ mycket folk.  Är verkligen kär i konceptet att en soldag går till festlig beachclub och i solnedgången blir en riktig klubb!! Så nice! Jag körde all in på min Mykonos stil hela resan och hade grekisk stil haha. Älskar hur mycket alla kör en annan stil där.  Detta var såå underbart! Rekommenderar verkligen er att åka till Alemagou om de har någon stor spelning.  Träffade massor av svenskar och folk från London vi känner sen tidigare, här med underbara Tess. <3 Det bästa av allt med kvällen var att det stängde 12. Preeecis lagom i min smak när man hållt igång sen 6. Några av mina vänner gick ut efter och kom hem 10 på morgonen när jag istället vaknade. Haha! Sooom sagt så blev det lite dumt med boende för oss och denna dag (torsdag) var vi tvugna att flytta ut från andra hotellet då det var fullbokat. Vid denna tidpunkt var seriöst allt fullbokat men som tur var har ju Elin varit på Mykonos förut och känner ganska mycket folk där. Hon känner då en kille som har flera hotell, dock var allt fullbokat. Istället fick vi hyra ett HUS han hade. Detta hus var 180 m2 stort. Haha, verkligen ett riktigt grekiskt hus. Men där bodde vi bra! Plats hade vi ju absolut. På kvällen åkte vi till Scorpios och mötte upp massa vänner. Ett heeeelt underbart ställe ni MÅSTE besöka om ni är där. Hade så kul hela kvällen. Dansade i solnedgången, drack alldeles för starka drinkar, träffade massor av både folk vi känner sen innan men såklart även massor av nytt folk och bara hade en så bra kväll.  Denna dag (fredag är vi på nu) började vi med att åka till Cavo Tagoo som är ett superfint hotell. Vi solade och åt lunch där! Vill veeeerkligen bo där någon gång. Wow vilket ställe. Kolla dessa bilder bara:  Efter en trevlig dag på Cavo Tagoo åkte vi till Nammos beach för lite fredags AW ;-). Däär var det väldigt festlig stämning kan jag tala om.  Vi tog paus i festandet på stranden och gick till Nammos Village som är ett ställe med såååå söta butiker. Alla lyxaffärer fast i små gulliga hus. Där shoppade vi lite, bland annat varsitt hårband. Jag ett från LV och elin ett från Dior! Sen gick vi tillbaka till Nammos, dansade, drack vin och åt en sen mysig middag på stranden. Detta är nooog min favoritmat i hela världen haha<3. Vi var kvar där länge och skulle egentligen gå till Sea Satin efter men sen skulle vi ta "en liten nap". Vaknade mitt i natten och bara, nä. Sova.   På lördagen gick vi upp tidigt och åkte till stranden för att  Hängde på stranden, var på Sant Anna och sen åt vi lunch på Kalua beach och jag åt samma sak som vanligt hehe. Väldigt trevligt och festligt ställe längre fram på eftermiddagen! Efer en dag på stranden åkte vi hem och fixade oss. Eller fixade och fixade. Jag orkade inte ens tvätta håret fast jag hade badat i havet så gick ut med det saltigaste håret ever. Men vad gör det när man är på Vacay. :)  Vi gick ut och tog några glas vin innan vi dansade på Void hela natten där vår favoritdj från vår favoritklubb i London spelade. Kändes exakt som man var där. På morgonen körde Elins kompis ner oss till båten där som vi tog till Santorini.Alltså, UNDERBAR vecka. Var lite skeptisk till Mykonos som ni vet men det som gör att jag älskar det är att det finns sååååå jäkla roliga ställen. Bra partyluncher, dagsfester, beachclubs och allt. Vi hann inte alls göra allt vi ville, så nästa år vill jag dit i 2 veckor med ett stort stort gäng och hyra en sjuk villa. Gå på alla roliga fester och bara ha det bra. Rekommenderar verkligen er att åka dit om ni vill ha riktigt rolig semester. Ni har väääl hört att Mykonos är nya Ibiza ;-) Ni ba, du har inte ens varit där så du kanske inte ska säga något. Nä det kanske jag inte ska men jag kan i alla fall lova er att ni kommer ha kul på Mykkan om ni åker dit och hänger på alla bra ställen! <3