Parga

Hej! Jag är nu framme i vackra Parga. En mysig hamnstad i västra Grekland. Landade vid lunch igår. Gårdagen som förresten var min födelsedag. Fyllde 17 år igår. 1 år kvar till myndig! Vaknade vid 03:45 och började med hotellfrukost på clarion hotel Arlanda. Frukosten var en höjdare! 06:50 flög vi mot medelhavet. Flygresan gick super. Har nog aldrig varit med om att den gått så fort förut. 3 timmar tog det iallafall.   Efter en timmes bussresa kom vi till hotellet där vi fick bära väskorna en brant backe upp. Men det var det värt. Utsikten från hotellet är fantastiskt! För er som undrar så bor vi på sunset hotell.  Vi började med att se oss omkring i den vackra miljön. Därefter gick vi och käka. Mamma och jag delade på en grekisk sallad. Sen gick vi till supermarket och köpte vattenmelon. Här kostar en vattenmelon på 7 kilo endast 25 kronor. Ja 7 kilo! Lite skillnad från hemma i Sverige. Då det priset motsvarar ungefär 1 kilo.  På kvällen hade vi bokat bord på en restaurang som fått bra recensioner. Jag var sugen på pasta så då tog jag det såklart. Tagliatelle med kyckling! Efter maten fick vi in en gratis efterrätt.  Vi avslutade kvällen med en drink på veranda cocktailbar. Jag tog en jordgubbar mojito och ja, den var alkoholfri. Ett år kvar tills jag kan beställa med alkohol... Idag har vi badat och solat vid en strand med kristallklart vatten. Har även ätit en god chokladglass på en taverna med utsikt över stranden. Ikväll ska vi laga en sallad som vi ska äta på våran mysiga terass med utsikt över Parga. Internet är inte alls bra här. Därför är det svårt att ladda upp bilderna. Har fått fram några men såklart inte dem bästa bilderna. Ska se lite senare om det går bättre då.