Graviditet före/efter-bilder

Hej! Här kommer äntligen de utlovade bilderna. Bilderna tagna framifrån är 2 veckor, 2 månader och 8 månader efter förlossningen. Från bild 1 till bild 3 skiljer 18kg.Bilderna tagna från sidan är b.la från samma vecka som mini blev född, dvs månad 9 och 40 gångna veckor respektive 2 veckor och 8 månader efter förlossningen. Från bild 1 till 3 skiljer 25 kg. Här tycker jag att det framförallt syns på rumpan och låren. Även fast jag har byxor så tycker jag det syns att rumpan är mindre. TräningFörutom promenader som jag startade med redan 2 dagar efter så började jag träna ca 1 vecka efter förlossningen. Började då med lättare andningsövningar för magen, efter 2 veckor startade jag med lättare övningar som knäböj, kräftan och enbensböj utan vikt. Efter 1 månad började jag med plankan ståendes på knä. Efter 2 månader körde jag med mini i famnen och fick på så sätt lite vikt, samt plankan stående på tå. Startade me yoga igen och började sedan träna riktigt när jag varit på efterkontrollen, dvs ca 3 månader efter. Efter kontrollen startade jag med konditionsövningar med inslag av styrka, lade sedan till lättare hantlar och fokuserade på att bygga upp magmusklerna innan jag vågade mig på tyngde vikter. Sedan övergick jag till lättare styrketräning, ökade sedan vikterna successivt i takt med att magen blev starkare igen. Nu kör jag med tunga vikter och ryggen klarar de utan problem tack vare magens styrka.  Kosten Vad gäller maten har jag fokuserat på att äta nyttigt. Har varit noga med att inte ligga på underskott då bantning inte är bra för bebis om hen ammar. Vid viktminskning släpper kroppen ifrån sig en massa gifter som inte är bra för bebis, det kan även leda till komplikationer vad gäller produktionen av bröstmjölk. Har även unnat mig saker, dvs om jag varit sugen på en bulle så har jag ätit en bulle mm. Har helt enkelt bara sett till att äta regelbundet och att maten är bra och näringsrik. Har undvikit feta produkter som grädde, bea mm och istället ätit mer protein för att uppnå samma kalorimängd. Det har även lett till mindre sötsug trots amningen. Har inte ätit några kosttillskott under tiden jag ammat, dvs varken vitaminer, mineraler eller proteintillskott. Har sett till att jag fått i mig det jag behövt genom kosten.  Har ni några frågor eller funderingar kan ni kontakta mig via mail: Mathilda@primeshape.se