Surfa med en kajak? Går det ens? Bilder!

hej hej hej!Nu har jag inte hunnit skriva så mycket alls sen whitsundays men en del har hänt. Efter båtturen var vi tillbaka i arlie beach på onsdagseftermiddagen. vi trode vi bara skulle stanna till fredagen, men när vi vaknar upp på fredagen märker vi på vår bussbiljett att vi ska lämna lördag eftermiddag.. Haha typiskt oss. Så det blev tre dagar till på arlie beach. Onsdagskvällen umgicks vi med två tjejer vi mötte på whitsundays. Vi gick ut på kvällen till den enda nattklubben som fanns där "Boom" dansade lite och sen gick och la oss. På torsdagen solade Emma och jag vid lagunen, efter det umgicks vi med en annan backpacker som var i arlie beach. Vi gick ut på kvällen med honom och våra nya rumskompisar vi fått. Nästan alla vi träffar är från England eller Tyskland. Har knappt mött några svenskar alls. På fredagen när vi trodevi skulle åka tog vi det extremt lungt, jag va super trött och somnade först av alla i rummet. Vaknade upp dagen efter och allt Emma och jag ville va att åka iväg till nästa ställe. Dagen gick långsamt och vi var så extremt sega båda två. Men när vi är så sega så skrattar vi bara åt allt, så det är rätt kul. 17:35 gick vår buss, vi åkte hela natten fram till 08:00 på söndagsmorgonen till Rainbow beach. Fy vad det var svårt att sova på bussen, verken Emma eller jag fick tillräckligt med sömn.. Detta ställe är ännu mindre än arlie beach och det finns bara ett hostel, men det är super mysigt! Vi fick och la oss vid 11:00 och sov till 16:00 igår, sen gick vi ut på stan, det började blixtra och regna, så vi gick i spöregnet och köpte mat. Sedan lagade vi pasta på hostelet, gick och kolla in baren på kvällen och gick å la oss igen vid 21:30 för att vi var fortfarnde så extremt trötta. Tror verken Emma eller jag varit så sega och trötta som vi vart senaste dagarna, sen vi kom till Australien. Imorse så var vi Tvunga att stiga upp 04:45.. Men som tur är var vi rätt utvilade efter allt sovande vi tog igen. Vi var nämligen idag på dolphine kayaking. 06:00-09:00 paddlade vi kayak med en guide ute på havet och leta efter alla fiskar. Gud så mycket våger det var! Guiden sa att det var det värsta på länge, det enda Emma och jag kunde sitta och göra vara att skratta när vi försöka ta oss fram i vågorna. Emma vart dock tillochmed lite sjösjuk. Nu till det bästa med hela turen... Vi trode vi hade turen att inte falla i vattnet men såklart på vägen in tillbaka så hamnade Emma och jag med kajaken bland alla surfare, resten hade redan kommit till land men vi hamnade väldigt fel. Det kom en super stor våg bakom oss som gjorde att vi flög med kayaken bland alla surfare. Det läskigaste och roligaste både Emma och jag vart med om på länge, människorna runt om stod och skratta och applåderade. Det enda vi kunde göra var att hålla i oss så hårt vi kunde, blunda och skrika. Hade ingen aning om vart vi flög. Kan fortfarnde inte sluta skratta åt det. Vi fick beröm för att vi är dem första som lyckats surfa med en Kayak. Hahahhahah. Vi hamna under vågorna men ramlade ändå inte av, blev bara extremt blöta, rädda och skrattade på samma gång. Vilken härlig upplevelse.Så nu är vi tillbaka på hostelet, imorgon ska vi åka iväg till fraser Island och campa i 2 nätter så då blir det nog inget inlägg på bloggen. Ser fram emot det! Hoppas bara det inte regnar då med.Kram!