NYÅR I SÄLEN

Hej vänner! Här kommer livets längsta blogginlägg om vad vi hade för oss i Sälen, där jag och Theodor firade nyår. Håll i hatten!Den 29:e december satte jag och Theodor oss i bilen och begav oss upp mot Sälen för att hälsa på Gos-Jos. Det var en mysig roadtrip. Vi handlade, kom fram till stugan och lagade någon typ av tacos framför Ice Age. Jossans föräldrar hade hyrt en stuga i en vecka, men bara stannat i tre eller fyra dagar, så jag och T fick bo där resten av tiden <3 Jäääääklar, vad jag sov bra. Vaknade upp och kände mig hänförd över hur underbart skön sängen var. Vi åt frukost och drog till backen. Jag och Jos hade bestämt att vi skulle åka snowboard. Theodor fick slänga sig ut i backen medan vi väntade på uthyrningen.  Brandlarmet på uthyrningen gick och vi fick vänta utomhus på att brandkåren skulle komma och stänga av. När vi äntligen kom ut i backen blev det lite uppvärmning i barnbacken innan vi gav oss på den lååånga ankarliften. Jag har åkt en del snowboard för ett par år sen, men Jossan hade bara testat en gång tidigare. Hon hade gaaaaaanska ont i rumpan när dagen var slut... Jossan började jobba på Leffes, en hamburger/pizza-restaurang klockan fem, så vi gick dit senare för att äta middag. Vi delade på en pizza som var hur stor som helst, men framför allt var den fruktansvärt god. Åh, saknar nästan den. När Jos slutade jobbet gick vi hem till hennes pyttelilla lägenhet där hon bor i vanliga fall och hade förfest med hur många personer som helst. Vi hade tänkt gå ut, men tyvärr var Ice, som är Sälens enda nattklubb överfull. Kanske var tur ändå, att vi inte kunde gå ut den 30:e december... Jag hittade i alla fall en prinsesskrona hemma hos Josefine som fick pryda mitt huvud en stund.  <3 Nyåraftonen började med att vi packade ihop oss, städade och flyttade ut ur stugan, körde till Lindvallen och flyttade in i en ny stuga med Sandra och hennes pojkvän Carl. Vi dumpade väskorna och drog ut i backen. Lunch blev det i en stuga som hade tyskt tema och jättedålig service tyvärr. Jag åt majskyckling med apelsin- och betsallad. Inte riktigt så gott som jag föreställt mig, men okej ändå.  Sen var vi tvungna att börja åka tillbaka till bilen för att Jossan och Alexandra skulle hinna i tid till sina jobb. Deppigt att de skulle jobba hela natten, men så är det ju tyvärr när man jobbar på hotell/restaurang.  Fast jag och T tog ett sista åk medan de lämnade tillbaka Jossans snowboard och hämtade bilen. När vi skjutsat tillbaka Jos och Alexandra åkte vi till vår nya stuga och hängde med våra stugkompisar: Sandra, Carl, deras kollega/kompis Marcus från Kolmården och Carl och Marcus kompis Johanna. Vi planerade nyårsmiddag och åkte iväg och handlade. Jag duschade medan de andra myste i soffan och sen började vi laga mat. Köket var väldigt sparsamt utrustat, så det var verklgien lättare sagt än gjort, men vi kämpade på hehe. Maten var väl kanske inte den bästa eller lyxigaste vi gjort (jag och Sandra konstaterade att det här var vår standard-go-to-mat när vi äter middag ihop när de andra blev imponerade av vårt påhitt hehe), men vi hade verkligen kul ihop. Jag skrattade så jag grät - och om inte det är tecken på en bra nyårsafton vet jag inte vad som är det. Tre kompisar till ramlade in hos oss och klockan började närma sig årsskifte!Gud vad det var roligt att fira nyår med Sandra <3 Cilla och Gabbi på nya äventyr. Det blev dags att gå ut, men först -groupie i hallspegeln! Vi firade in det nya året i Gustavsbacken med en hel folkmassa som samlats där för att säga hej till 2017. Och pussas, så klart. Sen gick vi mot Carls hus där han bor när Sandra inte hälsar på. Han säsongar nämligen också i Sälen. Där var det kalas! Planen var att Jossan skulle komma dit när hon slutat jobbet, men hon fick så klart jobba över flera timmar :( Vi hängde där en stund, konstaterade att folk var ganska osköna och dryga och bestämde oss för att gå hem till vår egen stuga igen. Vi hade ju faktiskt roligast i bara varandras sällskap, hehe. Där tog min nyårsafton slut. Jag somnade i soffan på noll och inga sekunder. Tack och hej 2016!