Italien

19/8-29/8 2021 Tanken var att jag skulle flytta till Israel den 19 augusti 2021. Men saker blir inte alltid som man har tänkt sig. Det beror bland annat på att jag och Noah var så dumma att vi bokade en resa till Italien mitt i en pandemi. Jag skulle försökt flytta till Israel och sen två dagar senare skulle vi tillsammans flyga till Italien. Samma vecka som jag skulle åka så ändrades Sverige från ett gult land till ett oranget land i Israel som innebär att jag var tvungen att vara i karantän i 14 dagar när jag kom hit. Det innebär att vi var tvungna att ställa in resan, vilket vi inte var så sugna på. Så dagen innan jag skulle flytta fick jag boka en biljett till Italien och flyga dit själv. Jag var i Italien två dagar själv innan Noah flyg ner till Rom med mig. Viktigt att nämna är att jag hade med mig så mycket packning, hela mitt liv snarare. Det var egentligen packningen jag var mest orolig för att orka att hantera själv i Italien haha inte att vara själv.19/8  - 22/8 ROMPå natten kl 03:00 körde Hakop mig till flygplatsen. Vi åt dyyyyyr yoghurt från affären och en te för 200 kr. Sen åkte jag i väg och var framme i Rom kl 9:30. Jag bodde på ett airbnb med en otroligt trevlig värd. Men rummet var så smutsigt. Massa hår på golvet och myror men jag var så glad att jag klarade av att komma fram med min packning :). De två dagarna så spenderade jag med att gå runt i Rom bara och la ungefär 3 timmar på att flytta mina väskor från det ena boendet till det andra boende. Vi bytt boende ungefär vardag under den här resan :) aja skitointressant. Under dessa två dagar jag reste själv var det många Italienska män som kom fram till mig och pratade. En av killarna ville prompt att vi skulle ut och ta en drink och nämnde det flera gånger trots att jag flera gånger under samtalet sa att jag har kille och inte vill ta en drink med honom. En av gångerna var det nästa obehagligt, då var det en kille som cyklade efter mig och skrek BABY och sen stannade och längre fram och jag fick panik. Men då såg jag att han pratade i telefon, men det verkade tydligen inte spela någon roll.. hon började cykla efter mig igen och skrek... Innan jag ens hunnit bli av med honom så stod en kille i hörnet som jag trodde skulle vara min räddning, men som säger "Hey look" och visar upp sin telefon med en bild på en kuk och säger "this is my pinis"... Sen börjar han gå efter mig och ta på sin kuk.... I panik ringer jag Noah för att få tröst men han verkar helt oförstående och säger att han måste lägga på förr packa... Sen på kvällen åker jag och möter Noah på flygplatsen. Var så otroligt taggad på att möta honom eftersom vi inte träffats på 1,5 månad. Kommer dit och möts av en stressad kille, hinner inte ens pussa honom innan han gapar att vi måste gå och hämta bilen. Så blir måttligt irriterad på honom, bra start.... De två första dagarna var i Rom. En av dagarna hade vi löst bestämt att vi ska ut i Rom och då skapas en diskussion mellan mig och Noah kring detta. För mig är det inte semester att gå ut eftersom jag inte njuter av det riktigt utan tycker bara det är drygt och det är onödig tid som går åt att vara ute och sen vara trött i några dagar efteråt. Men för Noah är det inte så. Då säger han att han ska gå ut själv, vilket jag tycker är själviskt eftersom vi inte har träffats på länge och redan andra dagen tänker ha gå ut själv... Så då blir vi sura på varandra och då väljer han att gå ifrån mig. Han har inte internet och han har mina pengar och jag har nycklarna till airbnb... det är därför inte så smarta att vara dra i ett okänt land... idiotiskt. Det går inte att ringa varandra utan internet. Så i panik så försöker jag att få i kontakt med honom och tillslut fattar han att han ska till ett cafe för att få internet och då tillslut kan vi mötas igen. Bra kille man har... Rom var i alla fal härligt. Det var väldigt fint och mysigt att vara i. Vi gick mest runt, åt glass, drack vin i solnedgången, hade picknick och gick på Colosseum. 23/8 Neapel Vi åkte vidare till Neapel och fyran vad jag inte tyckte om den staden. Allt var skit och det var inte ens fint. Pizzan vi åt smakade bajs. Vi försökte mest ta oss igenom dagen där. Rummet vi bodde var också skit. Vi tänkte stanna där i två dagar men avbokade andra naten. Det var så smutsigt på rummet. Hahah bara klagomål. Men resan var i helt felfri, vi har haft så mycket otur med smågrejer hela tiden så tillslut var det liksom bara. att acceptera att inget skulle bli perfekt, vad vi än gjorde. 24/8 Procida Dagen efter åkte vi vidare till ön Procida. Där hade vi också otur. Vi hann egentligen inte se så mycket av ön innan det var dags att åka tillbaka igen. Vi hann ligga på stranden i två timmar utan handdukar :) 25/8 PompeiNu börjar jag tröttna på att skriva så kommer att ta det här snabbt heheh. Vi besökte Pompei och att komma dit var också kaos. Vi kom sent och vi kunde inte hitta dit vi skulle. Vi hade inte tittat upp (jag) vart vi skulle vara och allt var bara kaos. Men guiden var intressant iaf. Sen åkte vi vidare mot Sorrento och stannade där en natt. Här var det också kaos. PÅ kvällen bestämde vi att vi skulle dricka vin, så vi köpte två flaskor. Och sen skulle vi ut och äta sushi och går runt. Noah bestämde sig för att börja dricka massa annat skit också och jag vet med mig att när han dricker så bråkar vi. Så jag påpekade det varpå han blir skitsur och ska SPRINGA bort från mig igen... Så då får jag springa efter honom eftersom han fortfarande inte har internet och nycklar.... och sen leker han runt med mig där på gatorna eftersom han vet om att jag inte vill tappa bort honom igen. Så han går runt och pratar med folk och låtsas som att han inte vet att jag går efter honom. Tillslut bryter jag ihop och gråter och då går vi hem. Hur många idiotiska saker kan man göra på en resa... Innan vi drog iväg till Salerno så hyrde vi en trampbåt och åkte runt. Det var en otrolig utsikt vi hade och vi bara badade och njöt. Det var bland det bästa på resan. 26/8 Amalfi/Salerno Amalfi kusten var otroligt vackert. Det finaste jag har sett. Vartenda hörn var fint och vi stannade typ varje minut på vägen för att titta på utsikten. Efter Salerno hade vi ingen aning vart vi skulle ta vägen. Så vi pekade bara någonstans på kartan ungefär och då blev det att vi skulle åka till en stad som hette Tivoli. 27/8 Tivoli Det var en väldigt mysig stad. Vi gick runt mest. Vi åt världens äckligaste hamburgare, Noah tvingade in mig på Casa Espala något som kostade 260 kronor, där fanns bilder på Jesus, rum med bilder och en trädgård. Det var bland det tråkigaste jag har sett. Och jag var så hungrig så tålamodet var noll. Sen åt vi på ett rumänskt pizzaställe som var jättegott, men jag var lika hungrig efter som när vi kom dit. 28/8 - 29/8 RomSen åkte vi tillbaka till Rom. Och gick runt och Noah shoppade. Sen dagen efter så åkte vi hem. Och jag var så glad att vi äntligen skulle få flyga tillsammans.