Thailand: Bangkok

På eftermiddagen den 19 mars åkte 4 tjejer från Köpenhamns flygplats. Jag minns hur jag hade varit riktigt lugn in i det sista, folk tyckte det var riktigt konstigt att jag inte var nervös och det tyckte jag också. Jag förstod inte riktigt att jag skulle resa i 2,5 månad i en världsdel jag aldrig besökt. Men alla dem känslorna rusade genom hela min kropp när det var dags att börja säga hejdå till Stefan som sovit hos mig och skulle lämna innan jag blev upphämtad. Jag bara grät och grät och grät, kunde inte förstå varför jag bestämt mig för att åka utan honom i näsan 3 månader. Han blev själv väldigt chockad över hur mycket jag grät, lät som när en bebis är helt hysterisk och försöker få luft samtidigt som den gråter. Men efter han väl åkt så blev jag lugn igen och väldigt taggad, inte på den långa flygresan till Bangkok men att få byta ut det tråkiga vädret i Sverige mot värme, palmer, stränder och att dagligen ha massa roligt att göra.  Vi var framme i Bangkok den 20 mars tidigt på morgonen och åkte direkt till hotellet Dewan för att slippa bära på våra ryggsäckar. Vi valde att lyxa till det lite dem första 2 nätterna innan vi skulle leva sunkigt backpacker life, så vi såg till så att vi hade en fin pool på takterassen. Eftersom våra rum inte var klara sådär 7 på morgonen valde vi att börja kolla in shoppingen direkt, super trötta var vi då ingen av oss kunnat sova på flyget. Blev ju lite snett med tidsskillnaden den första dagen men sova hade vi inte tid till, vi skulle utforska direkt. Så vi drog till stora köpcentret MBK och hängde där fram till incheckning och efter det hängde vi vid vår fina pool och njöt av värmen fram tills det var dags att äta middag.  Vi bodde precis intill Khao San Road så vi blev imponerade redan första kvällen av hur god den thailändska maten är och billigt ;-)  Andra dagen var det sightseeing på schemat och vi skulle checka av Wat Arun, China Town och Flowermarket. Vi tog oss runt med hop on/hop off båtar hela förmiddagen som var super smidigt och kostade inte så mycket. Stod väldigt tydligt också var alla sevärdheter fanns med deras egna karta, rekommenderas om ni har lika tight schema som vi hade och vill se så mycket som möjligt.  På eftermiddagen hängde vi ännu en gång vid poolen innan vi tog en tuktuk till Sirocco Skybar som är känd från filmen Hangover. Tanken var att vi skulle till en annan skybar men denna var tydligen den enda som tuktukchaffisen kände till så det fick bli den haha. Väldigt konstigt var dock att man inte fick ta några bilder där, man fick verkligen smyga om man verkligen ville ha en bild annars kom där en vakt direkt och började skälla på en. Men bortsett från det så var det en riktigt häftig upplevelse och så fint!