Berlin dag 1 - flyg, goda hamburgare och shopping

Dagen började strax innan sex när jag gick upp för att åka tidiga morgontåget till Kastrup där vi sedan skulle flyga till Berlin. På flygplatsen så åt vi lite sen frukost/mellanmål på Joe & the juice. Flyg till Berlin och sedan framme på Berlins flygplats. Jag åkte dit med Rebecca och Malin, två vänner från klassen. När vi kom fram var vi hungriga så efter att ha checkat in så gick vi ut på stan och hittade en väldigt cool restaurang som låg på bottenvåningen till ett hotell. Restaurangen hette The Butcher och deras fokus var hamburgare. Det var väldigt gott! Restaurangen ligger i västra Berlin några tvärgator bort från Kürfurstendamme. De hade vad som såg ut som en trevlig uteservering på sommaren. Som ni ser så snöade det dock så vi höll oss inne. Brasan var väldigt mysig eftersom vi redan hade hunnit bli lite frusna av det kalla vädret i Berlin. Tyvärr höll det kalla vädret i sig hela helgen, men solen dök dock upp senare i helgen. Efter att ha ätit så gick vi ut på stan och kikade i lite butiker. Jag behövde köpa ett par gymnastikskor så det var prio ett. Och så lite sight seeing på det. Jag har varit i Berlin tidigare, men då var vi med konfirmationen så de bestämde var vi skulle gå och äta och då var jag inte jättenöjd med resan. Däremot kommer jag ihåg vart vi gick och vilka butiker vi gick in i då och hotellet vi bodde i nu låg nästan på samma gata som förra gången så det var en del flash backs. Detta var typ allt vi hann med på fredagen. Eftersom vi åt en sen lunch så var ingen särskilt hungrig för att gå ut och äta så vi köpte snacks till rummet och lade oss tidigt för en dag på stan.