Kroatien #5 - sista dagarna

Nästsista kvällen tog vi bussen till Mall of Split och shoppade lite. Själv provade jag lite olika saker, men hem kom jag endast med en jeanskjol. Utsikten från shoppingcentret var också ganska najs! Sista dagen spenderade vi på stranden och jag läste ut boken jag tog med på resan. Läste "En av oss: En berättelse om Norge" av Åsne Seierstad. Den handlade om Breivik och Utøya och den var verkligen gripande och sorglig.  Efter stranden chillade vi i lägenheten och packade lite. Vi åt sedan middag på en restaurang i närheten och min pizza var supergod. På torsdag var det dags för resten av familjen Virkama att flyga hem och för oss två att byta ställe. Lånade Ankis instagrambild som är tagen just före de boardade sitt flyg. För vår del blev det en mellanlandning i Rom var vi hann äta en pasta och glass före det var dags att hoppa på flyget till Marbella. Framme var vi 19-tiden och blev hämtade av pappa från flygfältet. Min familj hade kommit redan dagen innan, så vi slapp direkt till matbordet för att äta fajitas när vi kom fram. Helt gudomligt! (för er som inte vet så är fajitas är min favvorätt). Resten av kvällen tog vi det lugnt och packade upp medan vi njöt av den behagliga värmen. Tänk att ca 4 grader kan göra sån skillnad! I Marbella hade vi runt 29-30°C hela veckan.