Bilder från resans gång - Key West

Första dagen i Key West var egentligen en halvdag då vi satt på bussen dit från ca 12:30-16:30. Men vi åkte i alla fall till vårt hotell/inn och checkade in där, lämnade väskorna och gav oss sedan iväg för att turista lite och sedan hitta middag. Vi gick till den mest södra punkt på ön, som är ett turistmål, fotade och kollade lite där. Sedan gick vi till en italiensk restaurang och åt väldigt god pasta innan vi fortsatte vandra runt. Köpte lite aloe vera-gel då vi lyckades bränna oss ganska rejält dagen innan i Miami, vi kan lugnt säga att vi båda glömde bort att solkräm kan vara en väldigt, väldigt bra idé!  Sedan gick vi till en av de mest kända gatorna på Key West. En lång gata med mycket historiska hus, samt massa affärer, restauranger och barer. Där strosade vi runt och kollade. Sedan gick vi förbi president Trumans sommarhus han var i ibland, samt så gick vi till en sak som heter ”0 mile marker”, som egentligen visar på att vägen börjar där/tar slut där. I och med att Key West är sista ön på en lång landtunga som tillhör USA så är det den mest sydliga punkt du kan hitta som tillhör landet och därav går vägarna inte längre än så. Med det så har de satt markeringen på att vägen börjar där. Typ i alla fall.  Efter det gick vi tillbaka till vårt inn och satt ute på verandan en stund innan vi gick in för att gå och lägga oss och förbereda oss på en HELDAG med turistande. I och med att vi bara hade en heldag på Key West så visste vi att vi skulle göra seriöst turistande under söndagen, vilket vi även gjorde! Vi började med frukost innan vi gick upp på ön för att jag ville till en vägg där de hade målat "Greetings from Key West". efter det strosade vi runt i hamnen där, innan vi gick mot Trumans sommarhus igen, då vi nu ville se det i dagsljus och faktiskt kolla lite mer kring i området. Där spenderade vi en ca 30-45 minuter innan vi började vandra mot en nationalpark vi hade sett. Nationalparken skulle både ha en strand och ett gammalt fort, så vi tänkte att vi kunde ta oss en tur dit när vi ändå var där, vilket vi även gjorde. In i nationalparken gick vi och där spenderade vi några timmar. Kollade fort, badade, låg på stranden och kollade runt lite mer.  Efter detta gick vi in mot ett torg och det äldre området på Key West. Där hittade vi lite (välbehövlig) lunch, innan vi kollade runt lite och sedan satte oss vid vattnet för att äta Key Lime Pie, som är typiskt paj att äta på Key West. I stort sätt en lime cheesecake, men god var den!  Vi strosade runt lite mer och sedan gick vi tillbaka till rummet för att återhämta oss och duscha, innan vi på kvällen gav oss ut igen. Då köpte vi först Subway-mackor att äta till middag innan vi gick tillbaka till samma plats vid vattnet som vi var vid tidigare för att äta och kolla på folk, vattnet och på solnedgången, som i sig var en stor besvikelse då det var så molnigt... Var dock skönt att bara sitta där och vara, äta lite och kolla hur livet på Key West var på kvällen. Efter det drog vi oss tillbaka till hotellet för att packa ihop och göra oss klara för avfärd dagen efter.  Och sedan dagen efter, på måndagen vid 08:00 stod vi beredda för att gå på denna fina buss som skulle ta oss tillbaka till Miami. Bilderna och berättelserna om Miami har ni dock redan hört så nästa grej som kommer på reselistan är Washington D.C. Det tar vi dock en annan dag!