Kom igång med din helt egna Mobil-app

Att bygga din första mobilapp kan vara en riktig utmaning, och det kanske största problemet är att du inte vet var du ska börja någonstans. Här kommer 5 nybörjartips för att komma igång!1. Att ha en bra idé är utgångspunkten för varje nytt projekt. Men innan du går direkt in på detaljarbetet måste du tydligt definiera syftet och uppgiften för din mobilapp. Vad vill du åstadkomma? Vad är dess grundläggande funktion? Vilket konkret problem kommer den att lösa?2. Skiss. Du behöver inte vara ett proffs för skissa upp din app. Genom att utveckla skisser lägger du grunden för ditt framtida gränssnitt. I detta steg visualiserar du visuellt huvudfunktionerna och den ungefärliga layouten. Med en första grov skiss (ramverk) av din app hjälper det dig själv, och ditt eventuella team, att förstå uppdraget och den produkt du försöker utveckla. Dessa skisser bör användas som referens för nästa fas av projektet.3. Medan du kanske tror att du har en väldigt revolutionerande idé, kan dina drömmar bli krossade väldigt snabbt. I mars 2017 fanns det till exempel 2,8 miljoner appar tillgängliga för Android och 2,2 miljoner för iOS - så att bygga något som inte har gjorts tidigare är nästan omöjligt. Ändå får du inte avskräckas av detta. Det är viktigt att du fokuserar på ditt egna projekt och lär dig av dina konkurrenters nyckelfunktioner och misstag. Det här är också rätt tid att titta på de tekniska aspekterna av din app. Ta reda på vad dina krav är, och få en tydlig bild av om din idé är verkligt genomförbar eller inte, rent tekniskt. I de flesta fall kommer det att finnas en alternativ lösning. Denna forskning sträcker sig in i juridiska restriktioner som upphovsrätt och sekretessfrågor, vilket ger dig en fullständig förståelse för just din situation.4. Skapa ett storyboard. I denna fas smälter dina idéer och funktioner in i en tydligare bild. Skapa en mockup eller prototyp av din app. Du kan hitta ett antal prototyper verktyg online, där du inte bara kan dra och släppa alla dina platshållare och representativ grafik på plats, utan också lägga till knappfunktionalitet så att du kan klicka igenom din app i granskningsläge. Medan du arbetar på dina wireframes bör du också skapa en storyboard för din app. Tanken är att bygga en färdplan som hjälper dig att förstå sambandet mellan varje skärm och hur användaren kan navigera genom din app. Till exempel  om du ska göra ett online casino test på mobil 2017 och 2018, så är det viktigt att dina kunder kan navigera sig runt på ett smidigt sätt.5. Gå tillbaka till ditt ramverk och storyboard och fråga vänner, familj, kollegor och experter för att hjälpa dig med att granska din prototyp. Ge dem tillgång till prototypen (även om den bara är i pappersform) och få dem att ge din app en testkörning. Fråga dem om deras ärliga feedback och för att identifiera brister och annat.