Sommarlistan

HalloJ! Hoppas ni haft en fin helg! Min har bestått av plugg, spenderande av pengar på saker jag behöver men tycker är väldigt tråkigt att köpa och en sväng på den årliga matmässan. I skrivande stund har jag verkligen fastnat i en av mina tre inlämningar till nästa vecka och tänkte att jag lika gärna kunde uppdatera här då :)  Minns ni detta inlägget? Som jag skrev precis i början på sommaren, en lista över saker jag ville göra under sommaren. Tänkte att det kanske kunde vara kul att gå igenom vad jag faktiskt lyckades med :) 1. Campa Elin, Anna och jag åkte ju till Hällevik i början på sommaren och lånade Elins mormors husvagn på campingen. Supermysigt verkligen! 3. Bada (och nej jag lyckades inte med nummer två så det är därför jag skriver 3 efter 1).  Jag var i Budapest i början på augusti och vi åkte ut till Margareta ön en dag och till deras strand/badplats 4. Ha grillkväll.  Även detta i Hällevik med dessa fina tjejer <3 5. Åka på weekend resa Åkte ju till Köpenhamn med mamma från fredag-söndag någon gång där i juli! 6. Åka utomlands Precis i början av sommaren åkte jag som ni vet till London med Gustav och rundade av sommaren i Budapest! Och så Köpenhamn också, även fast jag knappt ser det som utomlands haha 7. Läsa minst 3 böcker Det blev faktiskt exakt tre böcker lästa under denna sommaren. Stalker av Lars Kepler (som jag redan läst en gång förut), Kaninjägaren (av samma författare) och Maskarna på Carmine Street av Håkan Nesser. Alla tre var riktigt bra så tips tips! 8. Ha hemmaspa Det var inte många dagar denna sommaren som jag faktiskt var hemma. Om jag inte var bortrest så jobbade jag, men en dag unnade jag mig lite hemmaspa med ansiktsmask och bad med badbomb efter att jag hade varit och gymmat. Sån underbar känsla verkligen9. Äta tapas med vännerDagen innan Andrea och jag åkte iväg på vår roadtrip åt vi på Pinchos här i Växjö 10. Ha picknick vid sjönSamma dag som Andrea kom ner hit till Växjö för första gången gick vi till Trummen och hade med oss jordgubbar. Kanske inte mycket till picknick men vi har haft desto fler picknickar vid havet under roadtripen :) 11. Spela minigolfI Hällevik spelade vi minigolf en dag! 12. Besöka en strandAndrea och jag besökte en massa massa stränder både på Gotland och Fårö och så stranden i Hällevik förstås :) 15. Testa ett nytt receptDet blev en extremt lätt men god efterrätt som ni hittar här17. Bjuda över vänner eller familj på middagJag gjorde även trerätters här hemma en kväll, supergott och alltid uppskattat!18. Ha en brunchAndrea och jag lyxade till det med (om en lite mindre) brunch en morgon då vi bland annat bakade scones19. Kolla på soluppgången/solnedgångenI Hällevik grillade vi på stranden när solen sakta gick ner och på Fårö åkte vi också ut till Sundersand eftersom solnedgången var så vacker 20. Göra en sommarfotobokDen är på g! Inte klar eller beställd än men jag jobbar på det haha21. Besöka en ny stadJag var ju i Visby i somras vilket jag aldrig varit förut! 22. Testa en ny smoothie I London drack jag smoothie till frukost i princip varje dag och hittade en ny favorit som jag dessvärre aldrig tog bild på 26. Gå ensam i skogen Eller nåväl, ensam var jag inte helt. Men har gått en massa i skogen med Xeni! 28. Äta glass Blev faktiskt förvånansvärt lite glassätande i sommar, men Andrea och jag kickstartade roadtripen med varsin glass och självklart blev det en glass på bästa Anna café i Budapest! 29. Sleepover med vänner I Hällevik sov vi ju i husvagn och Andrea sov både här hos mig och när vi var iväg tillsammans! 30. Gå på konsert Det blev 5 konserter denna sommaren, skulle ju blivit 6 om inte Adele hade ställt in i London men det var ändå 5 helt magiska konserter, både Coldplay, P!nk och alla Miss Li konserter <33 Fick ändå ihop en del, bara några få punkter som inte blev av :) Tyckte det var väldigt kul att bocka av en lista på detta vis så det kanske blir en uppföljare till nästa år haha :-)