Senaste dagarna

Igår morse kom vi äntligen fram till Bantayan, efter en lite högljudd båttur... motorerna lät SÅ högt under hela båtfärden att jag inte hörde mig själv prata när båten stannade på ön. Det ljudet hörde vi konstant i tre timmar 😅 I övrigt gick turen bra, inga speciellt höga vågor eller så.  Men vilken ö! Betydligt mycket finare än Malapascua, här är det renare och finare stränder och då är ändå Malapascua känd för att vara en fin ö. Sen senast jag bloggat har vi hunnit fira ett år tillsammans, vi gick till en finare resturang på en stor klippa och utsikt över havet! han är så fin den här killen och jag hade inte kunnat drömma om bättre <3  I förrgår fick vi också besöka Kalanggaman, det var också en sjukt vacker ö! Stranden gick liksom ut över havet (svårt att förklara). Lite små matstånd, snubbar som sålde glass och sen stod det en massa tält på ön där jag antar folk övernattar. På denna dagstrip träffade vi ett par som också är svenskar, Tamara och Milos 😀 det visade sig att dem också skulle till Bantayan när vi skulle och där i genom tog vi en gemensam båt över igår.  Vi kom fram runt 11 igår och låg på stranden ett tag innan vi tog en mopedcykel (?) till market för att äta lunch med Tamara och Milos. Mycket mycket större market än i Malapascua. Här finns det även lite fler shoppingstånd.  På eftermiddagen låg vi i varsin solstol på hotellets utegård och bara tog in hur bra vi hade det, satt och surra och mös. På kvällen drog vi och våra kompisar till market för att käka middag och dricka gott! Mycket god mat, vinet var gott och lika så drinkarna. Vi alla var ganska trötta efter dagens resa så det blev inte en jättesen kväll men däremot super kul. Dem är verkligen så lättsamma och trevliga! Glad att vi mött dem ☺️ Ligger efter lite i uppdaterandet men det tar 5-10 minuter för att ladda upp TVÅ bilder... men här får ni bilder från både Kalanggaman, våran ett års dag och gårdagens bilder <3