FÖRSTA DAGEN I MIAMI

Hejsan från Miami!! Vi anlände till Miami igår runt fyra på eftermiddagen amerikansk tid och då åkte vi direkt till hotellet som ligger väldigt centralt och nära Miami beach, har bland annat Zara, Victoria Secret och Forever 21 precis runt hörnet och 5 min till stranden. Väldigt skönt att ha så nära till allt! När vi kommit fram la vi in väskorna på rummet och begav oss sedan direkt ut för att äta middag på Five Guys. Sjukt goda hamburgare och man fick ovanligt mycket mat. En liten pommes motsvarade liksom en mellan om inte ännu mer i Sverige! Då kanske ni tycker att det ser lite ut på bilden, men halva påsen (?!) bakom är full med pommes! Efter maten gick vi tillbaka till hotellet igen och somnade ganska omgående eftersom resan och tidsomställningen gjort oss så trötta. Idag startade vi dagen med att äta frukost ute! Vi har inte frukost på hotellet eftersom vi gillar att upptäcka mindre fik istället och få lite omväxling. Jag åt en acaibowl på ett supermysigt litet fik men mer om det imorgon i ett separat inlägg! Efter frukosten gick vi och upptäckte staden till fots och det är en upplevelse i sig att bara vandra runt här för inget ser ut som hemma och det finns så mycket fint att titta på. Självklart gick vi även förbi Miami Beach och det var så kul att se de små "livräddningshusen" som man tidigare sett på film. De var så fina och färgglada! Vi han även med mycket annat men tänker att jag delar upp det lite och berättar mer i andra inlägg så att detta inte blir alltför långt haha! Så vi hörs imorgon, då ska vi iväg på en buss och båttur <3