19 Mars

Igår var sista dagen på min resa med EF och mina engelska studier. Hade "Graduation", där vi fick våra certifikat och blev fotade i våra graduation hats. Egentligen fick man inte ta med sig dem, utan var bara till låns men jag tog min, något ska man väl få när man betalat allt haha. En av de ansvariga var lite efter mig på skoj och ville att jag skulle lämna tillbaka den men sprang iväg.Efter min graduation så gick jag till mallet vid skolan och köpte en topp från rean, sa hejdå till en vän och gick sedan och åt middag med Shing i Darling Harbour, blev pannkakor. Hon tog massa kort av mig i min hatt och vi åkte sedan hem så jag fick packa klart. Idag kom dagen då mamma anlände till Sydney, packade det sista i morse och sa hejdå till värd-mamman och sedan Shing. Så konstigt att säga hejdå och veta att man antagligen (men man vet aldrig) kommer ses igen. Min väska var SÅ tung så handen och biceps värkte så mycket när jag kom fram till tågstationen och likaså när jag väl kom fram till hotellet. Där satt mamma och väntade på mig, ganska mör, trött och inte den fräschast efter hennes långa resa. Tyvärr hade hotellet inget ledigt rum så hon kunde fixa sig så vi gick och åt lite lunch på Starbucks medan vi väntade och gick till Woolworth för att botanisera lite i all frukt, godis och andra saker. Väl tillbaka fick vi vänta en liten stund till för att sedan få vårt rum och mamma fick fixa till sig. Vi gick därefter till Paddy's market och kikade på alla roligare grejer de säljer och all frukt och grönt marknaden har. Mamma var väldigt fascinerad av alla olika frukter och grönsaker vi hittade, är så olikt från hemma. Vi hittade t.ex. grapefruit som var stora som meloner och bananer som var kantiga och några hade röd tip. Därefter gick vi till China town, kollade på de stora krabborna som jag visat bilder på tidigare och vandrade vidare till Darling harbour för att dricka en frappuccino, först i skuggan men båda började frysa så vi gick ut i solen. Man känner verkligen att hösten börjar komma nu, när de blåste så var de kallt men annars är det ganska skönt när solen lyser. Vi gick runt i Darling harbour, kollade i lite butiker och gick sedan bort till Hyde park en stund innan vi gick tillbaka för att äta middag på något italienskt ställe. Var väldigt trevligt, jag åt pizza och mamma pasta bolognese, med varsin Corona till, trevligt! Medan vi satt där så gick det förbi så många människor i finkläder, så vi hade fullt upp att titta på dem. Nu är vi hemma, slagit oss ner i varsin säng och ätit lite godis och Tim-Tam. Mamma har slocknat för kvällen men jag är pigg och vaken så får väl roa mig själv med lite TV-tittande kanske.