Mot Bangkok + Bangkok dag 1

Hej på er!Då dag 3 på vår semester blev mest äta, vänta, resa etc och att jag där med inte har så mycket bilder från den dagen slår jag ihop den dagen med vår första dag i Bangkok. Dag 3 åkte vi nämligen till Bangkok. Vi vaknade vid 11, åkte till en restaurang och åt ännu mer kinesisk mat. Gissa om jag jubblade...nä, det gjorde jag inte men men. Sedan åkte vi vid 14 vidare mot flygplatsen och vid 17 någon gång gick vårt flyg. Det tog fem timmar att flyga från Peking till Bangkok men i och med till skillnaden var den lokala klockan i Bangkok inte 22 när vi landade utan den var 21. Det var betydligt mycket lättare att ta sig in i Thailand än i Kina och vi fick vårt bagage ganska fort också. Vi hittade en taxi och åkte till hotellet. Jätte hungriga och jätte trötta lämnade vi bara våra saker, byte om till svalare kläder och gick för att äta middag. Klockan var nog kring 23. Sedan var jag jätte trött så jag gick upp och chillade på rummet. Lite svårt att sova fortfarande pga jetlag. Men somnade och Viktoria stötte på några ryskar som hon hängde med. Dessa ryskar följde vi sedan med dagen efter. En av dem hade gjort väldigt bra research och tittat upp hur man skulle ta sig runt i Bangkok. Vi började med att besöka Wat Arun - Gryningstemplet i Bangkok. Höga "torn", branta trappor, stora trappsteg. Får inte ihop det hur de små thailändarna kan gå i dessa trappor när knappt jag kan. Vi åkte senare vidare till Grand Palace i Bangkok. Men kom inte in då det var dresscode med kjol/klänning/byxor över knäna, vilket inte vi tänkte på. Så vi sket i det den dagen. Åkte tillbaka till hotellet, bytte om för att eventuellt åka tillbaka senare men då det började regna eller rättare sagt spöregna blev det inte så. Vi tog oss istället till en restaurang där vi kunde sitta ute fast under tak för att äta lunch(riktigt sen lunch i och med att klockan var typ 17) vi gick sedan vidare till ett massageställe och fick resans första massage.  Efter massagen mötte vi upp en annan ryss. En tjej. Som ville gå på nattmarknad och vi kände varför inte följa med så det gjorde vi.  Dessa bilder tog jag som ni förstår under den kvällen. Inte lätt att fota i mörker men dessa blev bra. Och byggnaden på sista bilden här är Wat Arun som vi såg tidigare under dagen också :D .Kramar från Tilly <3