Mammis och plastis har anlänt

Augusti har alltid känts så långt bort, sommaren skulle komma innan och jag hade en mängd resor och upplevelser att se fram emot. Sommaren kom och resorna svepte förbi, veckorna blev till månader och vipps så kom mamma och Urban hit. De har bilat igenom södern i två veckor innan de kom hit sent i tisdagskväll i sin vita cab som de hyrt. Att få krama om dem efter nästan 8 månader kändes väldigt mysigt ska jag tala om för er. Vi sov två nätter hos min urgulliga värdfamilj som bjöd på middag och kom med en massa presenter. Jag är så glad över att de fick träffa varandra. Mamma och Urban fick se vilka jag faktiskt spenderar mitt år hos och min värdfamilj fick lära känna mig lite ytterligare genom att träffa de som står mig allra närmast. Rickard och Stephanie lät oss stanna hela veckan om vi ville vilket var hur gulligt som helst, men vi checkade in på hotell igår inne i Midtown. Inte för att jag inte ville bo hos dem eller på något sätt "ville ha semester ifrån dem" - men det kändes kanske mer som att vi ville ha några dagar tillsammans bara vi tre nu när det var så länge sedan vi sågs och att det dessutom kommer dröja innan vi ses igen. Men Rickard och Stephanie, ni är guld värda och tack för att ni alltid välkomnar mina nära och kära som om de vore era egna, det betyder mer än allt.  De första två dagarna ägnade vi endast åt shopping ärligt talat. De förlängde sin hyrbil tills idag fredag vilket gjorde att vi kunde ta oss runt lite lättare de första dagarna. Jag visade dem runt i Buckhead där jag bor - shoppingcenter, restauranger, barnens skolor och allt där emellan! Det var så kul att få visa allting som tillhör min vardag så att de faktiskt vet vad jag pratar om på telefon dag ut och dag in. Jag introducerade dem till Shake Schack vilket var en riktig höjdare för att inte glömma Marshalls som nu också är mammas nya favoritaffär. Torsdagens spenderas mitt ute i ingenstans på en stor outlet. Vi shoppade i flera timmar och jag som faktiskt hade sparat ihop lite extra pengar inför deras visit kunde för en gångs skull också lätta lite på tyglarna och köpa det som föll mig in just där och då. Jag köpte dock inte sådär supermycket, det blev ett gäng underkläder och två par jeans på Levi's vilket var ett par riktiga kap. Att köpa långbyxor mitt i sommaren kanske inte kändes sådär jättelockande men de satt som ett smäck och då kunde jag inte stå emot, jag som alltid har så svårt att hitta byxor.  Idag sov vi ut riktigt ordentligt, vi åt frukost på rummet då vi har eget kök och sedan gjorde vi oss i ordning för att besöka World of Coca Cola - ett museum jag har väntat med att besöka just för att jag ville ta med mamma och Urban. Coca Cola är ju ifrån Atlanta, mycket passande jag som knappt kan överleva en dag utan en iskall klunk. Inne på muséet fick vi en colaburk i handen med detsamma vi kom innanför dörren, en lovande början må jag säga. Väl där inne fanns det massor av saker att se och göra. Vi var på 4D bio, läste om hur allting utvecklats genom åren, såg hur flaskorna tillverkas, smakade läsk ifrån världens alla länder och vi fick dessutom blanda vår egen dryck i en läskmaskin där man kunde välja sina smaker helt och hållet. Innan man gick ut fanns det även en souvenirshop som hade så himla mycket fint. Jag köpte en kapsylöppnare i form av en kapsyl som det stod Atlanta på och dessutom en glasflaska med texten "Atlanta - home of coke" som var fylld med cola. Den ska jag dock spara och ha som prydnad, ett kul minne när man kommer hem till Sverige liksom! Efter vårt lilla äventyr i colavärlden åkte vi till flygplatsen för att lämna tillbaka hyrbilen och sedan tog vi  en Uber till Alpharetta för att besöka Avalon som hade livemusik just idag. Vi åt på Antico Pizza som jag tycker så mycket om och jag passade även på att gå i lite affärer medan päronen satt och pimplade drinkar. Imorgon ska vi äta lunch med Olivia och sedan ska vi även ta oss iväg till Stone Mountain och se på lasershowen, spännande!!