Tillbaka i Australien

Oj oj oj vad det har hänt grejer. Kommer troligtvis inte skriva eller få med allt för då hade det blivit en bok istället för ett blogg inlägg. Tänkte göra en snabb genomgång av vad som hände efter Ubud Först och främst åkte vi rundor i en taxi dagen efter vi kom till Ubud och såg tempel, ris terrasser, en aktiv vulkan och testade olika teer och kaffe. Varav ett är världens dyrast kaffe. Bönan äts upp av ett speciellt djur som sen bajsar ut det och så gör man kaffe på det. Sen åkte vi vidare till Gili Trawangan där jag tog dykcertifikat. 18 m, silken upplevelse och känsla. Rekommenderar starkt att skaffa. Men vi besökte inte de andra öarna som vi hade pratat om men det gick ingen nöd på oss. Träffa en extremt härlig svensk familj som reste tillsammans så dem hängde vi med under dagarna på Gili :) sen åkte vi på en dags utflykt till Talumben som ligger på Bali för att dyka, Liberty wreck. Var en häftig känsla. Sen vidare till Sanur där vi stannade 2 nätter. Mest strand häng och tvättning stod på schemat där. Åkte till Nusa Dua och Geger Beach på väg till Bingin. Extremt mysig strand. Väl framme i Bingin bodde vi precis vid havet i typ en liten hydda. Men det var /är surfarnas paradis i Bali och man kände att man inte passade in riktigt. Men ett sjukt mysigt och avslappnat ställe. Sen begav vi oss tillbaka till Kuta den sista veckan där vi träffade så sjukt många sköna människor. Definitivt vänner för livet. Rekommenderar starkt att åka och resa runt i Bali när man ändå är nära. Där är billigt som tusan och där är mycket att se och uppleva. Men man ska även vara försiktig, de stjäl som bara den och det var en kväll som någon var nere och vände med handen i min höger fika där min mobil låg och jag blev så jäkla arg och slog bort armen. Men samtidigt så skärrad för att man inte är van vid att folk gör så varken i Australien eller Sverige. Så det blev att lämna mobilen hemma och ha pengarna i bh:n. Nu är jag tillbaka i Australien och befinner mig just nu i Brisbane. Tanken är väl att stanna runt om här, hitta ett jobb och tjäna ihop lite pengar för att sen kunna resa resten av östkusten. Lånar en kompis lägenhet just nu då han är i Thailand i två veckor så ska försökt löst så mycket som möjligt tills dess och förhoppningsvis ha en plan. Men det är så sjukt. Man kan ha en plan och sen 2 veckor senare är den helt förändrad och på väg mot motsatt håll. Men jag gillar det och börjar allt mer och mer vänja mig vid att inte kunna ha kontroll men samtidigt veta att allt ser sig på ett eller annat sätt :p jag ser fram emot vad som kommer hända inom de närmsta veckorna :D allt kan hända. Lägger inte ut några bilder här, då alla inte kommer med alltid utan de kan ni se på min Facebook istället :D