Killar i klänning

Hejsan! <3 Tag!   Asså.. jag blir ganska sur när alla säger åhh.. Det är ju en killtröja.. eller åhh du har ju en rosa tröja! Det var två tjejer i klassen som skulle ha på sig kläder som killar brukar använda. Och en av tjejerna hade ett par pösiga trekvarts byxor och ett svart linne och den andra en conversetröja och byxorna kommer jag inte ihåg! :P och så keps. Men det är inte killkläder!! Det är bara kläderna som killar brukar använda för annars blir dom mobbade eller retade! Det finns inga kläder som är till tjejer eller killar, trots att affärer har tydliga linjer på vad som tjejer ska ha och vad killar ska ha. De flesta tjejer går till tjejavdelningen där det är rosa mm och vänder direkt när det kommer till jeansen och de blåa kläderna! De behöver inte ens titta på någon skylt! Redan när vi var fem år visste vi att rosa kläder skulle bäras av tjejer och grönt av killar! Men så är det inte! Ni får ha vilka kläder ni vill och ingen ska lägga sig i!   Dom sa att jag kanske skulle skratta om jag såg en kille i klänning med det skulle säkert alla gjort för alla har fått lära sig att tjejer ska klänningar, inte killar! Men jag hade faktiskt inte brytt mig! Jag skulle bara sagt att han var modig och snygg!! :)   Så tänk på det tack!     Tschüs!