90 - 2000 Tals Make Up

Jag går på IMC skolan, vi har bara 3 helger kvar vilket känns jätte tråkigt. Har haft kul varje helg jag vart på skolan! Vi jobbar med make up stores produkter, vi fick smink värde ca 15.000 kr vilket är jävligt mycket smink! Idag fick vi sminka en 90 tals och 2000 tals sminkning men eftersom 2000 tal är så pass lik 90s så skippade vi de. 2000 tal är en blandning av alla årtalen tolkade på ens personliga preferens. Allt matt och neutrala färger! Som alla säkert märkt så är 90 tals sminkning jätte inne nu. Det är hur snyggt som hellst och älskar själv att sminka mig så men självklart så kan jag inte skippa highlighter! Som sagt så skippade vi 2000 talet och gjorde en sminkning från ett inspirations foto. Vi fick sminka efter vår egna tolkning av bilden vi fick och då valdr jag att köra efter färgerna, blått och lila! Lila/rosa och lite glitter på ögonlocken och blå countur på kindbenen samt lila rouge! Vart lite platt och tråkigt så la glitter som highlighter! Vart jätte nöjd med båda sminkningarna!