18.55

Har haft en lugn och fin helg, spenderat den tillsammans med johan (som nästan var ledig). I fredags var jag på tekväll hos hannah med sara och gabi. Jag var på världens sämsta humör men muntrades upp lite grann med cheesecake (som gabi köpt för 78 kronor vilket hon tyckte va asbilligt...) och ytterligare en cheesecake som var hemmagjord tillsammans med citroncupcakes. Jaja, ska man gödas så ska man. När jag väntar min vintage-bebis vet jag vilka som ska få hjälpa mig med cravings iallafall.    I lördags hade jag och johan vår kvalitétskväll. Oj vad vi skulle hitta på roliga saker! Gud så vi sett fram emot denna dag då vi verkligen skulle umgås och göra massa skojiga och äventyrliga saker. När vår tid väl kom satt vi och glodde på varann och tjaffsade för att den andra var så usel på att komma på roliga saker att göra. Johan höll i ren tristess på att nappa på mitt förslag om utställningen om citybanan... "Jo.. kan ju va kul... Påverkar ju min vardag...... Jaså.. du skoja.... Kuuuul...." Så vi gick på bio. Nu såg vi Motståndets tid och guuuuuud vad bra. Kul med lite background-historia om man sett The Baader Meinhof Complex och har man inte sett den så ska man se båda två.      I Söndags åkte vi på utflykt till Fisksätra för att hälsa på johans mormor. Promenerade runt i höstsolen och drack kaffe ur världens minsta kaffekoppar på äldreboendet. Hela kvällen spenderade vi framför tvn där vi tittade på Role Models. Blir så fascinerad av lajvare, önskar jag kunde ta det seriöst. Kanske borde prova? Ska föreslå det för johan som nästa lördagsaktivitet? Kanske på hans födelsedag till&med? Oj oj så glad han skulle bli. Ska genast googla fram en bra nätbrynja åt honom och designa en vapensköld.    Johan på saltsjöbanan      Jag står och chillar i Fisksätra C