Nuårssmink?

Sitter och kollar på en massa bilder på olika sminkningar som jag kan tänka mig till i morgon. Jag skulle vilja ha något lite mer speciellt. Jag sminkar mig inte ofta alls så i och för sig är ju smink överhuvudtaget speciellt på mig men jag skulle ändå vilja göra nå riktigt. Jag är ju forfarande jätteförkyld och jag skulle prova sminka mig här om dagen men det gick inte alls. Tårarna sprutade och det sved så jag inte kunde ha ögonen öppna. Trodde först att jag hade fått in nått i ögat men prövade en stund senare med bara lite men det funkade inte då heller. Nästan så jag börjar fundera på om jag inte riktigt tål vissa ögonskuggor nu. Hm så vill jag ju inte att det ska vara...Får nog gå och testa lite nu... Har ni nå tips på sminkning som skulle passa till kläderna och assesoarerna som jag har visat längre ner?