Hyllningstal till Martina.

Vi har fått en uppgift i svenskan som går ut på att skriva ett hyllningstal. Jag valde att skriva om min älskade vän Martina. Nu återstår det bara att läsa upp det inför klassen imorgon och hoppas på ett MVG. Fick dock slänga ihop detta på kort tid, men det kommer från hjärtat!     Hyllningstal till Martina Ekström   Vänskap är ett ord som beskriver två eller flera personer som delar ömsesidig tillit och som finns vid varandras sida i alla lägen. Vänskap handlar om mycket mer än att bara umgås med någon. Det handlar om att vilja se sin vän lycklig, skapa minnen och dela livets med och mot gångar tillsammans. Man ska man kunna dela både skratt och tårar.   Det har alltid funnits människor runt omkring mig i hela mitt liv och så kommer det alltid att vara. Men alla runt omkring är inte personer man kan kalla vänner. Men du Martina, du är en vän. Den vänskap vi delar är hållbar.   När du ledsen är jag bara ett samtal bort. När du glad vill jag dela det med dig. Vill du träffas finner jag tid och vill du hälsa på mig är min dörr alltid öppen.   Dagen vi träffades första gången var i ett stall på en ridskola vi båda gick på för många år sedan. Vi blev snabbt mycket bra vänner och delade alltid massa skratt då vi träffades där, precis som nu.   Sedan dess har vi vart bästa vänner och du har för mig alltid vart en klippa jag kunnat luta mig mot. Du har alltid vart den jag kunnat dela mina hemligheter med. Du har alltid vart den jag ringt om jag behövt prata.   Med dig har jag många roliga minnen och ett exempel på vår gemensamma humor är då vi för många år sedan fick för oss att gå ut mitt i natten då jag sov hos dig. Vi hade då dragit trosor på huvudet och pyjamas som kläder och promenerade runt i ditt område. Allt för spänningen om att någon skulle se oss. Den natten mötte vi en kvinna, din mammas kompis. Jag har nog aldrig skrattat så mycket.   Ett annat roligt minne tillsammans med dig är då vi spenderade en helg i Danmark tillsammans. Vi åt på restaurang, gick i stan och gick ut och dansade och hade väldigt roligt på en krog där första kvällen. Det kommer jag aldrig glömma. Det var ett minne för livet.    Du är en person som betyder otroligt mycket för mig. Du är den som kan få mig att skratta trots dystra tider. Du är den som får mig att aldrig behöva känna mig ensam.   Vi kan ringa varandra när som helst utan att ha något viktigt att berätta och trots det lägger vi oftast på först tre timmar senare. Vi känner varandra innan och utantill och behöver inte vara några andra än dem vi egentligen är när vi är i varandras sällskap. Det är för mig äkta vänskap.   Tack för att du är en så bra vän. Tack för att du fått mig att förstå vad riktig vänskap handlar om.