Pack up

Hej! Hur är det med er? Här i England är allt bara toppen! Tänkte ta och uppdatera er om de senaste dagarna. I torsdags jobbade jag några timmar på morgonen innan jag tog tåget in till London för att träffa min saknade vän Jacob som var i London i veckan! Så kul att få träffa honom igen och få prata ikapp om allt som har hänt sen vi senast sågs i augusti. Vi möttes upp vid Piccadilly och började dagen med en sen frukost för att sen vandra upp till Oxford street och kolla runt i affärer. Sedan tog vi tunnelbanan till Covent Garden för att besöka SugarSin. Såklart köptes det med lite godis! Sedan tog vi tunnelbanan ut till Camden för att träffa Jacobs vän från hans jobb i Norge. Vi gick runt på matmarknaden ett bra tag innan vi kunde bestämma oss för vad vi ville ha till lunch, det finns så mycket att välja på och ALLT så himla gott ut! Sedan gick vi även runt på marknaden innan vi sa hej då till Jacobs vän och vi begav oss till Hyde park där vi mötte upp Jacobs syster och hennes vännen och begav oss till Winter wonderland! Är så glad att jag hann uppleva det innan jag åker hem. Vi spenderade några timmar där innan vi köpte med oss mat och åkte tillbaka till deras hotel. Vid halv tio tog jag tåget hem och somnade direkt när jag kom hem.   Igår eftermiddag kom två av min värdmammas vänner och deras barn över för att leka och äta middag ihop. Jag och barnen bakade pepparkakor tillsammans vilket var väldigt roligt och lite stressigt måste jag säga, inte så lätt att försöka hjälpa fem barn samtidigt haha! Men allt gick bra och pepparkakorna blev väldigt populära! Till middagen fick jag uppleva vad folk här i England äter här runt jul! Det var allt möjligt från kyckling och bread sause till brysselkål och andra grönsaker! På kvällen efter att barnen hade gått och lagt sig tog jag bara det lugnt och kollade på film innan jag somnade.   Idag har jag mest spenderat dagen med att packa och städa mitt rum. Följde också med min värdfamilj på en lång promenad med hundarna. Tidigare ikväll delade vi även ut våra julklappar! Jag fick en väska och en kalender som jag kan använda 40 år framåt! SÅ HÄFTIG! Mina presenter som jag gav min värdfamilj blev jättebra också! Min värdmamma fick hörlurar och duschgrejer, min värdpappa fick fotbollskläder och tjejerna fick varsin pysselbok, Mr Men-bok och en penna som innehåller flera färger. Jag är så glad att de gillade presenterna!   Nu sitter jag på mitt rum och ska snart sova. Imorgon eftermiddag tar jag flyget hem till Sverige för att få fira jul! Jag ser verkligen fram emot det, men samtidigt känns det konstigt. Jag åker ju inte hem, jag åker mer bort på en semester känns det som. Men i vilket fall som helst ska det blir så kul att få träffa min familj och mina vänner igen, som jag har saknat dom!!