En semester gjort av magi!

En helg gjord av magi, en helg gjord av kärlek! Helgen som jag längtat efter så länge, helgen som jag bara drömt om! Den kom äntligen! Årets semester...något jag inte alls kände att jag ville ha...dels för att jag och henkan skulle haft den samtidigt men livet landade i ett stort gupp och plötsligt stod vi var för sig..något jag aldrig trodde jag skulle lyfta mej upp ur igen! Men också för att jag så gärna hade fortsatt några dagar till på granit med mina fina kollegor! Men semestern! Waow! Jag skulle aldrig någonsin önska mej något annat än det jag fått uppleva, det som gjort mej till ett större jag! Det som fick mina drömmar att bli verkligheten! Det som fått mej att stanna upp, reflektera, känna och tänka efter på vad jag vill med mitt liv, vad vill Ellinor? Åh det känns så bra, jag känner mej lycklig! Jag och Flarnet tog tåget mot Karlstad min första fredag på början av en sagolik semester! helgen som jag sett så mycket fram emot! Hon och jag på väg mot ett stort äventyr tillsammans. Den där fantastiska känslan när ens bästa kompis äntligen får uppleva staden jag kommer ifrån och träffa hela min familj! Att få visa henne runt, berätta om mina upplevelser jag haft på olika platser när jag bodde där för 6 år sen. Waow vilken känsla! Farmor! Världens vackraste klokaste finaste farmor! Vi tog buss nummer 7 från drottninggatan mitt emot filmstadens stora ingång på Karlstads ena centrum gator direkt när vi gått av tåget, En orangebuss klev vi på och vi va nästintill själva på den, vi och busschauffören och 2 till. Stor skillnad från Göteborgs kollektivtrafik som alltid kryllar av människor överallt, vilken kontrast! Bussen som tog oss till världens mysigaste gata, alla fina stora hus som står i längor på gatorna, samma gator som farfar körde runt mej sittnas på sparken alla dom fina vita vintrarna när jag va liten. Jag älskar den gatan! Där gick vi med farmors hus i sikte längst ner på gatan!Ett kafferep med alla dessa kakor och bullar, bara sånt som farmor alltid bjuder på. Där satt vi mitt emot lilla farmor i hennes väldigt gröna kök, precis som det alltid sett ut. Hon berättar om sin tonårstid, hur hon började jobba inom socialen och med adoption, hur världen är så annorlunda nu gemfört med när hon växte upp och så så mycket mer. Det är alltid lika intressant även om jag hört samma historier flera gånger om. Sen tog vi en rund tur i hennes stora hus och hon visade med glädje upp sina fina minnen som hon samlat på sig genom alla år hon och farfar bodde där tillsammans.  På kvällen hämtade min mamma oss och tog oss mot den mysigaste grillkvällen hemma i ulvsbyn, ett ställe jag älskar att vara på. Där finns både hästar,fin natur, en stor sjö och massa andra fina saker att vila ögonen på! Och dom har dessutom en jätte söt katt! Just den här kvällen kom nog årets största störtregn med blixtrar o dunder över allt! Men grillat blev det ändå och kvällen fortsatte sen med ett brädspel! Något jag verkligen älskar att spela men gjort alldels på tok för sällan mina senaste år i livet..och det blev extra speciellt med min mamma och mitt flarn!Men där satt vi, skrattade,pratade och drack en varsin pinacolada som mamma är så fantastiskt duktig på att göra! Med andra ord va denna kvällen helt perfekt! Det blev lördag, ännu en dag som jag sett fram emot så mycket! Efter en jätte mysig frukost på deras altan tog jag och Flarnet bilen vi fått låna av mamma till Norrstrand för att hämta upp min kära bror för att sen åka mot något jag alltid drömt om! Åka båt med min pappa! Waow! Vi åkte sakta runt där ute på sjön och bara njöt! Av Solen, vinden som tog tag i håret, vågorna som gungade båten så där behagligt mysigt från sida till sida..sällskapet, allt! Kvällen fortsatte sen med en rundtur till min pappas hus där jag också växt upp, så himla kul att bara få gå runt där å visa, minnas o se tillbaka på allt!  Sen tog jag och Flarnet in på Plaza hotell och till våran glädje fick vi ett sånt underbart fint rum på femte våningen, ett helt nyrenoverat rum som gick i en sån där jätte fin blå färg, mörka takbjälkar och en jätte stor skön säng! Med dansskorna på så mötte vi upp min bror igen och hade en sån mysig o rolig kväll tillsammans med middag på en härlig uteservering och sen en promenad bort till herrhagen där vi äntligen skulle få möta en sån fin underbar tjej som fyllde år!❤ jasse! Tjejen som imponerar så mkt, vi som inte umgåtts en enda gång i livet iprincip men ändå har fått en sån fin relation tillsammans! Det va så himla kul och ja är så himla stolt över henne! Och dessutom så glad att vi fick komma dit o ha världens bästa kväll!Vi gick senare ner mot staden och gick dit det va mest människor, Karlstads nya olarys, det är gigantiskt och det va människor överallt! Och det roligaste med den kvällen var verkligen att få träffa massor med gamla vänner som dök upp från ingenstans. Åh va kul, där dansade vi till schlager ända tills det va dax att gå hem å mysa ner sig på hotellet igen.  Söndagen. frukost! Tåg, hemma! Waow! Ja har typ ingenting mer att säga om den här helgen mer än waow! Den uppfyllde så mycket som jag så gärna velat vara med om, det jag känt att jag inte kunnat göra utan att vara stressad, att vara på väg till något annat hela tiden.. Men denna helgen är den mest rofyllda, lugna, magiska helg jag haft på så så länge! Och ja längtar tills nästa gång något så brutalt! Min resterande semester kan också beskrivas med ordet Waow! Jag har målat om iprincip hela min lägenhet i fina ljusa färger. Gjort det till mitt. jag har blivit utbjuden på dejt, spelat minigolf, ätit på restauranger, träffat massor med nya fina människor som jag faktiskt vill våga kalla mina vänner. Jag har varit på uteserveringar och dansat tills mörkret blivit ljust igen! Jag har gjort så mycket roligt, saker jag inte vågat eller orkat göra förr. Men det absolut bästa med allt. Jag har verkligen hittat Ellinor! Tjejen ja tappade bort för så länge sen... tjejen jag kanske inte ens riktigt viste fanns. Men nu! Nu är hon här å hon är här för att stanna och jag gillar verkligen henne! Oavsett om jag får dippar igen med både min psykiska ohälsa eller min ätstörning.. så känns det som att det kommer vara lättare att hitta henne igen, att hon inte försvinner så långt bort.. Ja känner bara waow för hela livet just nu. Waow för allt som kommer hända, waow för att fortsätta vara jag!  Så nu ska jag spendera min sista semesterdag hemma i min soffa med min lilla tjej myssan å sträck kolla på serier o bara må! Kanske fortsätta min förvandling i min lägenhet lite smått om ja orkar! Imorgon är det äntligen dax att börja jobba igen och som jag ser fram emot det! Lev här, lev nu! Va dej själv o tro på att du klarar allt du vill! För ja är säker på att om jag klarar det, då gör du också det!! Oh mitt bästaste tips som ja ger till mej själv varje dag! Låssas att du är en turist! Varje dag, oavsett om du är hemma i din egna stad eller om du är någon annanstans! Upplev allt som om det vore ett äventyr, en upplevelse! Kolla runt omkring dej, du kanske har missat något jätte fint! Sätt dej någonstans å bara kolla på livet som händer omkring dej! Upplev!Det får mej att tycka att livet är lite mer spännande än vad det kanske är en helt vanlig dag.. hälsa på en främling, ge en komplimang till någon, gör dej själv glad! Ta hand om dej, tro på dej själv och tack för att du ville och orkade läsa om alla mina luddiga tankar ja hade om min semester:) Man vet aldrig vad som kommer hända! Så lev nu! //Ellinor