16 år och sitt livs största beslut.

Godmorgon på er! Fick en liten tankeställare nu när jag skriver detta inlägg och som ni har läst i min blogg så vet jag inte riktigt vad jag vill jobba med när det gäller ''vanliga jobb'' utan min dröm är att lyckas med sociala medier. Men dit är det tyvärr lång way to go. Men detta inlägg ska faktiskt handla om ett väldigt stort beslut som man tar när man är 16 år gammal. Enligt mig är det verkligen sjukt oklart att man i den åldern ska lägga en grund till sitt framtida liv. De är alltså i 16 års åldern som du väljer vad du vill plugga till och bli utbildad till. Först trodde jag att jag ville bli bagare eftersom jag verkligen älskar att baka. Men eftersom jag inte pluggade så bra i 9an så klarade jag inte svenska, matematik och Engelskan så då fick jag läsa upp dem ämnena samtidigt som jag praktiserade 9 månader 3 dagar i veckan på 1 café, Älskade verkligen det stället jag hade hamnat men till slut insåg jag att detta är inte någonting jag vill jobba med. Efter 1 år när jag pluggat klart dem ämnena så ville jag bli barnskötare. Hamnade i världens bästa klass på hela min skolgång och tänkte okej detta ska jag bli när jag tar studenten 3 år senare. JA men Hej och välkommen till mitt liv 7 månader efter studenten. Jag sitter hemma dem dagarna jag inte är behovs anställd på ett städbolag och har alltså på riktigt INGEN som helst aning vad jag skulle vilja jobba med när det inte gäller sociala medier. Jag är 20 år gammal och vet inte vad jag skulle vilja jobba med. Jag kan ligga i några minuter och kolla genom massa av jobb men ingenting lockar mig. Jag vill inte komma till en arbetsplats där jag inte tycker det är kul och inte gillar det jobbet jag ska utföra 8 timmar per dag. Sedan dem jobben som jag tycker låter intressant måste man antingen ha körkort vilket jag inte har eller så måste du ha erfarenhet av arbetet du ska utföra vilket jag inte heller har. VAD TYCKER NI ANGÅENDE DETTA???? Visst jag skulle kunna plugga, men jag vill inte heller slösa år genom att sitta och plugga någonting jag kanske inte vill jobba med när utbildningen är klar? Jag var otroligt skoltrött efter 13 år i skolan då jag fick läsa upp 1 extra år i skolan. Vilket gör att jag inte heller har lust att sätta mig vid en skolbänk igen. VAD JOBBAR NI MED? GE MIG FÖRSLAG PÅ OLIKA ARBETEN!