Hur man håller igång träningen under sommaren

Från ett av våra pass nere i sommarstugan på Västkusten. Vi har ju turen att bo i närheten av ett utegym men har ändå inte nyttjat det nämnvärt mycket utan våra pass har mest bestått av den egna kroppsvikten och löpning. Jag skulle nog aldrig skippa träningen helt under ledighet då det är en av mina viktigaste rutiner och också helt grundläggande för att jag ens ska fungera och inte tjura ihop helt. I stugan har vi kört Tabata på mornarna där musiken körs utifrån den här serien. En lista med åtta stycken klipp där vi kör en station på varje. Ett utplock av övningar vi hade med i våra pass var: Armhävningar, situps, squats med gummiband, dips mot en bänk, burpees och rygglyft. Löpningen är ju det primära för mig och något som jag verkligen vill få in i sommarträningen. Jag premiärtestade även en ny träningsapp som heter MapMyRun som förutom loggat det ni ser ovan också registrerade min tid per kilometer. När jag har en bra och stark dag så reggar jag mina rundor för då pressar jag mig lite extra för varje kilometer men de gånger jag bara vill ut och röra på mig skippar jag den. Då vill jag istället att fokus ligger på löparglädje och minimalt på prestation. Även intervaller är ett hett tips att köra, också roligare att köra om man är två. Vid stugan finns en segdragen uppförsbacke till huset där det är som gjort för backträning och att hitta backar för intervaller bör gå att hitta lite överallt under semesterlocationen. Sist men inte minst: Bra träningslistor. Här nedan länkar jag mina favoriter.SVETTASCARDIOWORKOUT