Sista studentskivan och första studentfesten

Hejsan allihopa! Shit vad tiden går. Nyss hade vi 200 dagars, sedan 70 dagars och nu står vi här och har redan börjat gå på varandras mottagningar. Jag gick på den sista studentskivan i slutet av maj och redan i början av juni var det dags för några av mina vänner att ta studenten. Det har verkligen varit ett hektiskt år i skolan med massor av prov, men även massor av fester. Inför att perioden med alla studentskivor skulle börja var det den stora snackisen i skolan. Vi satt på lektionerna och beställde hem nya klänningar. Sedan började dem och det var verkligen kul. Däremot efter ett tag skulle jag ändå vilja säga att man tröttnade. Det var oftast väldigt kul, men inte alltid något "speciellt". Jag är ganska säker på att jag inte är ensam om att ha den åsikten. Men i stort sätt var det ändå roligt, speciellt med alla nya vänner som man fick. Ett tips till er som ska ta studenten nästa år eller senare är att boka sin egna skiva relativt tidigt för då är fler taggade på att gå. Mina vänner som hade sina skivor sent hade väldigt svårt att sälja alla sina biljetter.  I början av juni började även de första mottagningarna. Jag själv tog studenten den 14 juni så jag hade några veckor kvar i skolan. Helt ärligt var jag nog inte hemma så mycket på kvällarna de sista två veckorna innan min egna student. Det har helt ärligt varit fullt upp.  Jag tog som sagt studenten den 14 juni, vilket var väldigt sent. Däremot till er som ännu inte har tagit studenten är det inget negativt att ta sent. De fördelar som de förde med sig var att vi i klassen fick träffa varandra längre, hade våra sista gemensamma skolfester/skolaktiviteter när andra redan hade tagit studenten samt längre förberedelser i skolan. Betygen var ju redan satta så allt fokus låg på att ha kul den sista tiden i skolan. Därför till er 04:or och yngre ska ni tacka för ett sent studentdatum istället för att klaga. Puss & kram