Saker att göra 2021

Halva året har nästan gått. Covid 19-pandemin har också kontrollerats något så är det dags att sätta upp nya mål och förhoppningar att beta av under årets gång. Vad vill du åstadkomma i år? Är det något särskilt du vill uppnå i karriären, eller kanske något mer personligt? Oavsett vad det är du vill få gjort i år så är det onekligen hjälpsamt att ha tydliga (och möjliga) mål att sträva efter. Ännu bättre är det att ha större mål för hela året och mindre mål att uppnå på vägen, så här kommer några bra saker att göra och tänka på under 2021! Stressa och slösa mindre Uppskatta det du har istället för att sukta efter nästa grej. Att shoppa är jättekul i stunden, men har stora konsekvenser om det spårar ur. Det handlar inte enbart om att spara en slant för att lägga på nästa resa, utan även om att få mer valuta för pengarna. Det gäller alltså att ha lite kul också, till exempel att spela lite på casino med snabba uttag eller ta en utgång mitt i veckan när du behöver avstressa. Så länge det inte blir överdrivet eller överflödigt så kan du gott unna dig. Sätt upp en budget, hitta en balans och håll dig till den. Få ut mer ur dagen Tid är något som man kan ha alldeles för mycket av ibland, men sedan är den helt plötsligt slut när man behöver den som mest. Genom att planlägga alla viktiga saker i en kalenderapp i telefonen behöver man inte gå runt och tänka på vad det är man ska göra när, för det är redan omhändertaget. Resten av tiden kan man alltså spendera precis som man vill. Snooza inte på morgonen, utan kliv upp på en gång, så har du plötsligt massvis av tid att duscha, fixa håret, göra yoga eller laga frukost. Allt utan att vara tröttare (för snoozandet hjälper egentligen inte). Ät nyttigare Att hälla i sig läsk och äta kanelbullar är bara tillfälligt tillfredsställande, men att ta hand om sig själv och äta nyttigt är mycket mer givande i längden (inte i kanellängden). Lassa på med massvis av grönsaker och ät dig mest mätt på dem, så försvinner sötsuget efter ett tag. Ta en promenad på lunchtimmen och kanske en till efter middagen, så smälter du maten och minskar kaloriernas inverkan på midjelinjen. Ännu bättre är det att hitta en riktigt bra träningsform som du verkligen tycker är rolig att göra.