Dag 3 - Exeter & Dartmoor

Lördag och det innebar en heldagsaktivitet och denna helgen skulle vi till två olika ställen, Exeter vilket är en stad och Dartmoor som är en nationalpark. Vi skulle samlas ganska tidigt så trots att det var helg fick vi ingen sovmorgon som många säkert hade räknat med. Utan istället fick vi till och med gå upp ännu tidigare än vad vi gjorde igår. Eftersom jag inte gick och la mig någon rimlig tid kvällen innan var man ganska trött men lyckades ändå ta mig upp och komma i tid till samlingen. Efter cirka 30-40 minuter bussresa kom vi fram till vårt första mål nämligen Dartmoor. När vi kom fram trodde jag först de skämta med oss för det var bara grönt och så fanns det en ganska hög samt brant backe. Utöver det fanns det även vilda hästar men det var också allt. När de sedan sa att vi skulle upp för backen trodde jag de skämtade ännu mer med oss men det gjorde dem inte. Upp kom vi i alla fall och då insåg jag varför vi hade åkt dit och gått upp. Det var betydligt vackrare uppe på kullen jämfört där nere. Tyvärr var det inte så jätte bra väder så utsikten var inte så jätte bra men man såg ändå hyfsat mycket.  Där efter fortsatte bussen mot Exeter vilket är mer än shoppingstad vilket jag hade sett fram emot. Dock fick vi inte fritid direkt utan först var vi tvungna att äta vår lunch. Vi svenskar gjorde något väldigt svenskt och gick ifrån gruppen och satte oss för oss själva. Sedan var vi tvungna att gå till något slott och kolla på det och där efter en flod av någon anledning. Jag som endast ville shoppa tyckte det var väldigt onödigt och såg verkligen ingen mening med det men jag hade inte så mycket att säga till om. Efter att vi hade gått till de ställena vi skulle fick vi fritid och jag och min kompis gick direkt. Även om jag var redo för shopping blev jag lite besviken på vad som fanns. Det fanns jätte många butiker men det kändes som jag hade gått in med för höga förhoppningar. Trots allt fick jag ändå med mig några saker med mig hem.  Vi var lediga på kvällen men jag hade bestämt med några andra att vi skulle träffas. Vi hade inte riktigt bestämt vad vi skulle göra men det slutade med att vi satte oss ner och tog en fika på ett väldigt mysigt ställe som hette LULU'S. Ganska dålig kvalité på denna bilden då den är tagen med telefonen men hoppas ni kan stå ut med det.