Dag 8 - Torre abbey

På morgonen gick vi med Explorer pass och besökte Torre Abbey, ett gammalt kloster med mycket konst. En plats som jag hade gått förbi ett antal gånger innan. Vi passerade nämligen Torre Abbey varje gång vi gick till mötesplatsen utan att veta vad det faktiskt var.  När vi kom fram hade det inte hunnit öppna så vi fick lite fritid. Dock fick vi inte lämna platsen utan vi fick endast gå runt eller så gjorde man som oss och bara satte oss ner och snackade. Några testade på cream tea och scones. När det väl öppnade gick vi in och kollade, både ute och inne. Vill inte påstå att jag tittade så mycket då jag inte är så jätte intresserad av konst men jag tyckte även byggnaden var väldigt konstigt uppbyggd så man visste inte vart man hade gått och vart man borde gå. När vi väl kände oss klara där inne gick vi ut i solen och satte oss och åt vår lunch.  Efter vår lilla utflykt var det skola som gällde på eftermiddagen och senare på kvällen var det student party. Gick hem ganska tidigt från discot. Dels för att jag var väldigt trött men även för att det inte var så bra musik som spelades. Enligt mig var student party en ganska tråkig aktivitet. När jag väl kom hem satt vi och pratade ganska mycket med vår värdfamilj innan vi satte oss för oss själva och snackade om allt mellan himmel och jord.  En sak som gjorde dagen lite extra speciell var att vår värdpappa tog med oss ut och så fick vi testa fish&chips. Han berättade att restaurangen vi tog med maten från hade vunnit pris för bästa fish&chips:en. Vet inte över hur stort område vi pratar om när det kommer till priset. Vi tog sedan med våra lådor och satte oss typ vid en utsiktsplats. Väldigt svårt att förklara vad det var för plats. Fint var det iallafall och såklart hade jag inte kameran med mig så ni får stå ut med lite taskiga mobilbilder. Maten i sig var väldigt god och jag förstod varför de hade vunnit priset. En nackdel var alla fiskmåsarna på platsen, man fick passa sig så inte en fiskmås dök ner och tog ens mat.