Helgens trip

Godkväll hjärtan måndag och ny vecka igen, veckorna bara flyger förbi.  I helgen, eller snarrare igår, var jag med min familj på Gekås ullared. Vi tog en bussresa upp med samma bussbolag som vi brukar åka med till tyskland, fast istället för tyskland denna gång blev det gekås 🥰 Larmet ringde 03.30 igår morse, gick upp, klädde på mig och sminkade till mig. Tog medicin och packade väskan sedan 04.30 tog vi bilen till ystad och hållplatsen vi skulle hoppa på. Klockan 05.00 lämnade bussen och körde för att plocka upp resenärer i sjöbo, staffanstorp, jägersro-malmö samt flädie, egentligen så skulle det också vara landskrona samt helsingborg men då det inte fanns resenärer som bokat sig därifrån så körde bussen direkt från flädie och upp till Ullared.  Väl framme i Ullared fick vi 8 timmar att shoppa. Vi gick in och började shoppa lite, då jag tycker det är jobbigt när det blir mycket folk på en och samma plats så gick jag med mamma och pappa till en början. Efter 2 timmar kanske så gick vi in på sportsbaren och tog en fikapaus. För mig blev det en blåbärsmuffins och en cola zero - jag kan starkt rekomendera muffinsen, så himla god den var 🥰 Mamma tog en äpplekaka med kaffe, pappa en variant av wienerkaka. Brorsan och svägerskan tog lite matigare fika - såg otroligt gott ut faktiskt När vi fikat fortsatte vi shoppa. Nere på djuravdelningen blev det lite leksaker till katterna. Köpte lite leksaker till Lisa och Toke då jag tänkt göra varsin korg med leksaker till de som de har när de är på besök. Köpte lite nya stickade tröjor till Toke. Skulle även kollat efter någon ställning till kattmaten så vi får upp alla skålar från golvet men det glömde jag rent bort tyvärr. Köpte en klänning och en blus från Pernilla Wahlgrens kollektion. Älskar hennes kläder, hittade så otroligt mpnga snygga plagg men tyvärr var alla de mindre storlekarna slut. Fick bara tag på en klänning och en blus i rätt storlek - sådan nackdel med att ha S/M i kläder då det säljer slut så jäkla snabbt. Men vi ska väl upp igen i sommar så får kika då efter rätt storlek 🥰 Bilden med klänningen ser något konstig ut då jag fick snöret på fel sida när jag provade den. Snöret ska vara baktill men jag fick det av misstag framtill 🙈 Förrutom kläder så blev det lite nya textiler, kontorsmaterial och lite inredning såklart. Jag behövde nya kollegiebock att skriva i, lite notis post it som jag kan sätta i blocken samt att jag skulle haft en ny almenacka men det hittade jag ingen så det får jag köpa någon annan stans. Runt 13.00 gick vi ut till bussen och lastade av första rundan innan vi gick för att käka lute och sedan shoppa lite till. Vi testade ett nytt ställe med asiatisk buffé, dock väljer jag hellre rosegarden före detta stället. Maten var helt okej och så men rosegarden håller högre standard om man säger som så. Hur som helst, åt lite nudlar, någon vårrulle, en kycklingklubba och lite fisk När vi käkat gick vi in en runda till på varuhuset. Denna gång lade jag fullt fokus på inredningsavdelningen. Bland textiler köpte jag två nya kuddar till sängen, eller tja. Mamma och pappa visste inte vad de skulle ge mig i födelsedagspresent tidigare i år när jag fyllde 21, och när jag sade att jag ville ha två stora hotellkuddar till sängen så bestämde de sig för att ge mig det i present. Då dem är billigare på gekås så väntade vi med att köpa till nu i helgen när vi var där uppe. Så två hotellkuddar hamnade i vagnen. Likaså ett nytt dra-på-lakan, älskar sådana lakan då dem är enkla att bädda med 🥰 Köpte även ett nytt påslakansett då jag kom över billiga i 100% bomull. Bomull är dels så himla skönt att sova i samt att det är skonsammare mot min hud då den är så känslig pga min hudsjukdom. Köpte bara ett denna gång men tänkte köpa fler i sommar när vi ska dit med husvagnen (förutsagt att det är värt det). Nej men lite vita örngått, något grått och då ett ljusgrönt påslakan blev det. Jag skulle även kikat på lite prydnadskuddar men det var lite för kaotiskt med folk bland kuddfodral och prydnadskuddar så det skippade jag. Däremot köpte jag två piedestaler till vardagsrummet. De var skitsnygga så fastnade skarpt för de. Köpte såklart även en konstgjord guldpalm - så himla fin. Passade sjukt bra på den lilla piedestalen 🥰 Vi åkte upp till utemöblerna och tur var det för jag hittade billiga kylväskor. De vi har hemma är för små för mina matlådor men kom över en i perfekt storlek för både kylklamp, matlåda och vattenflaska samt att den går ner i min dramaten. Så perfekt. Sedan blev det såklart lite "onödigt" också men behövde ha någon dricka samt snacks på resan hem.  Runt 16.20 var vi klara och hade kommit genom kasss etc så vi satt i bussen och väntade på avgång klockan 17.00. Dock var alla i bussen ca 17.50 så bussen lämnade redan då. Vid 21 tiden var busssen tillbaka i Ystad och vi var hemma runt 21.30 någonting. Vi packade in alla kassar sedan satte vi oss för att kika lite på tv innan jag gav upp och kröp till sängs. Så det var lite från helgens trip, som var både mysig och lite jobbig haha. Hoppas att du haft en fin helg och att du haft en fin start på veckan <3