they tried to tear it down, the stairs you built to find your way to reach the light

1. Hur gammal är du? 18,127 år   2. Hur gammal känner du dig?17, det var en så bra ålder. Hade världens åldersnoja dagarna innan min födelsedag för jag var inte redo att bli arton, myndig och vuxen men alltså, det är inte ens en stor grej.    3. Vad har du gjort i dag? haft världens sämsta dag. tröttnat på livet, rutiner, orutiner och brist på engagemang så har faktiskt inte gjort mycket alls. kammat håret till silkeslent och ska ut och springa om jag bara tar tag i saken. förmodligen inte dock, pisstråkigt att göra det själv     4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Alltså, jag älskar ju alla årstider! övergångarna och kontraster och föryelse. När löven blir brandgula och man får dra på sig en tjock tröja och värma händerna runt en kopp varm dryck, första snöfallet, när man vaknar upp en dag och det plötsligt är ljust ute trots att klockan är 7, när man gått i skolan en vecka och först vid helgen märker att världen har skiftat till alla tusen gröna nyanser och när man sitter barbent om kvällarna och ser på solnedgången. skulle gråta inombords om jag missade det      5. Är du besatt av någonting? Ferraribilar i colasmak - får inte nog, kan leva på det!      6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?   - jag stör mig oerhört mycket på när folks BHband hänger på armarna istället för axlarna    - jag klarar inte av att läsa texter i stil med "jag mådde dåligt men mår bättre" "det finns en väg ut" och bla bla bla oavsett hur bra eller sanna de än må vara   - jag överdriver mycket när jag pratar, säger att jag stör mig så sjukt på något när jag egentligen bara vagt noterat det. dock inte BH-grejen, det gör mig faktiskt galen!      7. Hur vill du tillbringa din pension? åh min pension! tänker alltid att jag vill resa mycket men egentligen är det sånt jag vill göra nu så det får väl bero på vad jag hunnit göra kanske. men havet ska vara med, mycket hav och natur och människor och skratt. och dela med mig av hur klok jag blivit, såklart    8. Har du någon gång brutit ett ben? inte något av mina i alla fall, hoho. nej men faktiskt inte     9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? hm. just nu som i precis just nu? trivs bra i min säng men hade inte tackat nej till film och sällskap    10. Vad är du på för humör just nu? åh det där jobbiga när jag inte vet vad jag vill och inte förstår varför ingen försöker uppfylla det för mig     11. Vilket är ditt favoritgodis? candy crush LOL     12. Vilken är din favoritaffär? The Moomin Shop i Covent Garden, London. ÅH! Sen älskar jag att vandra runt i leksaksaffärer    13. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kväll! Men får jag välja sover jag helst inte bort hela morgonen (även om jag alltid lyckas göra det. sängen <333)     14. Har du blivit sydd någon gång?  Skräddarsydd och i perfect condition sedan födseln åja    15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 2003, hm... inte särskilt mycket vad jag kan minnas. Fick en hamster i alla fall, Mimmi hette hon och hade en vit prick i pannan som jag älskade. Ett år senare bytte jag foder (hennes alltså) till något som verkade mycket bättre men hon fick förstoppning och gav upp efter några dagar. det var hemskt.    16. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?Mormor som plockade blombukett, gav mig en tavla och skrubbade mina äckliga äckliga fötter. det kändes fantastiskt och hon är så fin. blir bortskämd   17. Är du blyg? Ja, faktiskt. Om jag är vid sinnes fulla bruk och inte är bekväm i situationen kan jag sitta tyst i flera timmar för att jag inte vågar säga någonting, men jag tror inte det är någonting som utmärker sig i helhetsbilden när man känner mig    18. Vad heter du i andra namn? Susanne. Känner mig inte som en Susanne. Hade jag fått välja hade det varit Freja, men det ska mitt barn få heta istället. Esther Freja.    19. Vill du gifta dig? Ja, det verkar så fint. Det där med att hålla ihop hela livet, tänk vad mycket man får vara med om tillsammans!    20. Har du, eller har haft, något smeknamn? Nu för tiden är det ganska mycket Frid, förut var det Fido. En uppgradering minst sagt