Hariton Pushwagner

Hariton Pushwagner:     Jag kan inte så jätte mycket Hariton, utöver det jag såg på en dokumentär för några år sedan. Det jag kommer ihåg var att han var en norsk alkoholist och då snackar jag verkligen extrem alkoholist. Han klunkade i sig en liten whiskey flaska medan han körde runt kamera-crewet, då han snackade om sitt liv och man såg honom aldrig utan alkohol av något slag i handen.   Hans konst är inte det bästa jag har sätt, men har mycket karaktär och djupare mening. Från mänsklighetens mass destruktiva beteende, till mass konsumtion och produktion, som samhälle. Hans målningar visar ofta storleken av samhällen, med extremt detaljerade tavlor.   För mig visar han mest hur vi alla är en slags kopia på varandra. Vi alla vet att vi människor är extremt extremt annorlunda om man går närmare, men som enhet, då vi alla är ett kugghjul till detta samhälle, då vi lätt smälter in i mängden.   Ville bara dela min reflektion av hans konst, förhoppningsvis kommer det fler av dessa. Tycker synd om er som bara får se min skit hela tiden.   Fick en låt på huvudet som jag tycker passar till denna konstnär, jag hoppas ni lyssnar på den.   ♥   http://www.youtube.com/watch?v=lt-udg9zQSE   ♥   Här har ni också lyrics, rekommenderar att ni också tar en titt på det   http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Welcome-to-the-machine-lyrics-Pink-Floyd/F79F8DEB4AB1E2F8482568A100051FA4                 //Lucas