Äldre/Pigment + Färgade/Asiater

Igår i skolan skulle vi ha med oss 3 modeller. En äldre en mörk och en asiat. Hade bara med mig min mamma som äldre. Vi hade genomgång på morgonen i en timme om äldre, om deras hud och pigment dom har. På äldre ska man fokusera massor på fukt eftersom deras hud behöver det. Sminkade henne naturligt i rosa toner. Har sminkat henne många gånger men har aldrig gjort hennes ögonbryn så markerade som igår! Fick lägga en snabb bas på en modell som en av tjejerna i klassen hade med sig, gjorde det snabbt och det kändes lite slarvigt eftersom jag gjorde det på kanske 10 min. Det man måste tänka på när man ska lägga bas på en mörkhyad person är att det inte ska se askigt ut, därför måste man ha i mer gult! Men jag blev nöjd, min första gång och det gick rätt bra :) Gick till thai massagen mittemot vår skola och frågade ifall någon av fom ville ställ upp som modell i ca 1 timme, men ingen av dom vilme tyvärr inte :/ så jag hade inte så mycket att göra resten av dan så jag kollade på hur en av tjejerna sminkade en asiat. När hon va klar fick jag sminka Ida ( en tjej i klasse ) som en asiat! Man ska försöka få ögonen att se mer rundare ut eftersom dom har då smala små ögon. Hon fin blev inte hon?! :) <3