Hög tid att vända blad

I två och ett halvt år har denna bloggen varit en väldigt stor del av mitt liv. Jag har öppnat mig, delat med mig. Ni har skrattat med mig, åt mig och delat mina värsta stunder. Ni har följt mig genom förhållande, singelliv, förhållande och jag är numera singel igen. Ni har fått se sidor av Emma som i många fall varit så utlämnande att många i min omgivning ifrågasatt min öppenhet. Jag har gett mig själv till er, mina tankar, funderingar och innersta tankar. Jag har låtit er komma in i mitt alldagliga liv och försökt visa er en helt vanlig tjejs liv.Bloggen har varit min passion, mitt största intresse och min helt egna plattform för att utrycka mig gällande både stort och smått. Bloggen har många gånger stärkt mig, NI har stärkt mig alla underbara läsare. Era mejl har många gånger hjälpt mig i mörka stunder även om jag många gånger undrat vart mänskligheten är på väg när jag läst elaka kommentarer och påhopp.Jag har enda sedan dag ett varit på det klara med att aldrig radera en kommentar, hur elak den än må vara. Den som ger sig in i leken får leken tåla är något jag hävdat många gånger. Jag har gjort valet att publicera mitt liv och får på så vis även stå mitt kast. Igår läste jag ett mejl av en läsare som påpekade för mig att det fanns en tjej som använde mina bilder på spraydate. Som profilbild, i sitt fotoalbum etc. Idag fick jag ett annat mejl från en annan person som sett samma sak på qx.se. Respektlöst, kränkande och så fel. Men som sagt, jag har själv publicerat bilderna och får någonstans stå mitt kast.Detta är inte enda anledningen till att jag gör detta val som jag nu kommer att göra. Jag anser att det är dags för mig att vända blad. Det är dags för mig att börja mitt "nya" liv och jag har de senaste veckorna känt att bloggen inte fått den uppmärksamhet som den förtjänar.Jag sätter nu punkt. Kanske inte för alltid men i alla fall för denna bloggen. Eventuellt kommer jag tillbaka på annan adress och då kommer jag att meddela er.Tack för dessa år, ni har gett mig så mycket!