Åkte hem från mitt hem.

Igår kom är tillbaka till mitt hem i Stockholm, efter en vistelse i det skånska hemmet. Helgen i Skåneland (eller Skånelann, som det heter på skånska) har varit underbar.På fredagen till stationen i Lund jag kom,Min älskade vän mig mötte, med en stor flaska rom.Vi skyndade mot hennes fagra hem,glada i vågen och inte en tanke på att ha livrem.Väl framme och de var redan där, väntande.Alla drack vi vin och uppträdde som sär.Sedan vi gick mot arons fest, självklart alla iförda vars en spexig väst.Lyckan var oändlig när jag såg vilka som redan kommit dit,jo visst var det P och P, som kramade mig glatt enligt rit.Kvällen gick, och självklart mera vin jag fick.På morgonen i Jonnies säng jag vakna Hon gjorde pannkakor, så goda att jag dem varje dag kommer sakna.Hem jag sedan åkte med en buss,och väl framme, jag av mamma fick en puss.Mys hemma hela dagen lång,till och med att vi senare hos mormor sjöng en sång. På kvällen jag gick till Ariman och drack,hade verkligen roligt, speciellt eftersom Anton kom dit i frack.På söndagen men min syster jag redtyvärr av ett lätt illamående jag led.Men lyckan till hästar, vänner, familj och natur,Botade mig så som en riktig tupplur.