KNARKARE ska få respekt.

Jag läste just på en tjejs blogg. Hon menade att det var fel att supa och röka -fine.Men hon skrev även att knarkare inte är världa ngn respekt, vilket jag tycker var förjävligt sagt. så jag skrev en kommentar: Hur f*n kan du säga att knarkare inte är värda respekt? hur kan du kalla det patetiskt? Du gör det som om du visste hur det är. Men du verkar inte veta någonting. "festknarkare" och "de som ligger på gatan och injicerar heroin" FÖRTJÄNAR INGEN RESPEKT? De som ligger där på gatan vill förmodligen inte ligga där och har förmodligen hamnat där av psykiska problem, dvs inget man väljer själv. Att knarka är dumt men du vet inte hur det är att vara fast och inte kunna sluta. Att börja på grund av ångest, familjeproblem och deprissioner, du vet inte. Att kämpa för att sluta men veta att knarket är en tillflyckt som gör allting bra för stunden, du vet inte.Jag säger detta för att försvara vänner jag älskar och som är värda mer respekt än det som du säger.