Judo i Spanien

Igår var det nära att jag svimmade. Och nej jag är inte klen. Försök själv att utföra en vääldigt fysiskt krävande aktivitet i 40 graders värme. Heel galet. Det var bara att bita ihop och uthärda eländet. För vem har hört talas om ninjas som dött av värmeslag? Och jag är faanimej en ninja. Tvättäkta sådan. Kan smyga upp bakom dig när du som minst anar, utan att du hör ett knyst, och bara Haaanjaa..! Med en sensationellt snabb handrörelse ligger du där på marken och fattar Nada. Så passa dig du. Jag är kanske liten, men jävligt snabb. Och smidig som få. Det om något är farligt och = Ninja på riktigt.  Allvarligt nu. Älskar verkligen judo men fattar inte varför jag utsätter mig själv för det i Spanien. Känns ju som att gå in i en bastu och träna där. Och idag är det dax igen. Har fan pumpat i mig astma-medicin hela dagen. Det varvart med vatten. Så nu är jag en enda astma och vatten-Carolina. Men, förberedd på allt. Nu ska det köttas spanjorer:P