Nyårsmiddag

Mitt nyår kommer att bestå av massa planerande, matlagning och smuttande på champange under dagen. Framåt kvällen runt 8 tiden blir det en härlig trerätters middag (men om jag får som jag vill blir det först en bubblig fördrink med smak av persika) som består av hemgjord skagen toast till förrätt, baconlindag fläskfilé och kyklingfiléer fyllda med fetaost och soltorkade tomater till det potatisgratäng och rotfruktsgratäng och 4 otroligt goda såser (bea, peppar, ädel och svamp).   Eftersom vi kommer vara tokmätta efter maten så blir det som jag också sagt tidigare hallonsorbé med mousserande vin. det är till det jag har svårt att hitta glas...                                             Under hela kvällen kommer det att smuttas champange men jag får se till att spara ett glas till 12 slaget. Och ja självklart är det champange annars skulle jag skriva mousserat vin. Jag älskar champange och båda jag och älsk gillar inte när man säger att man dricker champange när man egentligen dricker mousserat vin. Han bryr sig i och för sig ännu mer än jag...                                                           Vad ska ni göra på nyår?