Sommartider

Sitter i min soffa och lyssnar på sommartider just nu som strömmar ut ur min grannes lägenhet. Min sommar är slut på måndag då högskolan sätter fart igen, men just nu njuter jag av den sommaren som är kvar. Idag har jag tvättid och jag har redan städat ur hela garderoben, köpte nya jeans igår så slängde alla trasiga som jag inte haft hjärta att slänga innan. Läste på aftonbladet om att moderaterna vill förlänga skoldagarna och införa mer matte och språk i skolan. Jag undrar lite hur de tänker då, visst det är jättebra med matte och språk det behövs mera av det. Den stora frågan är hur ska lärarna hinna mer? De drar in alla tjänster och lärarna får hand om större klasser. Sedan pratar de om att man ska höja lärarnas status genom olika metoder, som att lärarna ska få legitimation m.m. Det är inget snack om att kanske anställa fler lärare och höja lönen för alla lärare. Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på, jag går en utbildning på 3.5 år jag kommer ha en massa studieskulder när jag är klar. Sen går jag ut och förhoppningsvis får jag ett jobb, jobbet kommer antagligen vara lågbetalt och många lärare går in i vägen. Woho, smart jag är ibland :P Tur att jag tycker det ska bli kul att jobba som lärare i alla fall!  Puss