wordswordswords

  Jag har aldrig känt mig såhär nära framtiden som efter studenten, samtidigt som att den är så distanserad. Jag har inte haft ork att uppdatera bloggen tills nu, jag har fokuserat på mitt övriga skrivande. Men jag har inga planer på att sluta blogga.   Ovan var min boklördag i DN Kultur. Det var nog det bland största som har hänt mig rent jobbmässigt. När jag satt på min drömpraktik, efter fyra dagar, när kulturchefen kommer fram och säger "Julia, har du lust att stanna kvar här på redaktionen längre än planerat? Jag har jobb åt dig." Så fick jag mitt stora tresidorsuppslag med över tio intervjuer med litteraturvärldens mäktigaste förläggare. Sedan innan skolan började sa rekryteringschefen att jag skulle bli journalist, oavsett vilken väg jag väljer.   Jag väljer att tro på det.    Jag ser fram emot det här. Men som vanligt är jag väldigt kryptiskt angående mina planer. Det är av den enkla anledningen:   If they don't know your dreams, then they can't shoot 'em down.