Nosgrimmelöst

När jag red sist testade jag faktiskt att rida utan nosgrimma. Hon hade varit inne hela dagen då dom andra hästarna varit på tävling & träning, så började med att släppa henne i hagen en timma och göra henne sällskap. Sedan tog jag in henne i stallet för lite grooming - men hennes man är omöjlig! Måste tunna ut den av bara fasiken och korta den massor så att hon ser prydlig och fin ut nu inför tävlingssäsongen hade jag tänkt.. Ridningen då; skulle bara rida en sväng barbacka och hade remonten på tränset med pelhamet, så tog bort nosgrimman och red utan.. Om jag ska vara ärlig är det lite för "tacky" för min smak, barbacka och utan nosgrimma.. Men får väl skylla på att jag skulle slörida. Men så var hon så jädra fin! Red på Södras bana och tog några galopper och lite travvolter och jeez vad mjuk och fin hon var! Tog hjälperna direkt också, fina fina Sessan!