SAMMANSTÄLLNING

Efter att ha jobbat med det här arbetet i tre veckor nu, har jag lärt mig en massa. Inte bara om hur 60-talsmodet såg ut och hur man gör och driver en blogg på bästa sätt, utan också hur mycket 60-talet har påverkat oss till modet som finns idag. Vi inspireras fortfarande sjukt mycket av 60-talets hippies och av massor av andra 60-tals plagg (bydressen, vadlångt, platåer, futuriskt, magtröjor, transparent, ja exemplerna kan fortsätta i all oändlighet!), det är liksom som att 60-talet och dess historia fortfarande lever kvar hos oss genom modet. Med detta är det enkelt att komma fram till en slutsats; mode är fantastiskt, vare sig det är för 40 år sedan vi snackar om eller idag. Våga uttrycka dig själv, precis som hippierna, och låt kläderna föra ditt budskap!Jag vill även passa på att tipsa om de länkar som jag lagt upp till höger uppe vid menyn. Det är framförallt på dessa sidor som jag har hittat all information, så det är väldigt läsvärda för er andra som gillar 60-tal!