Born This Way Ball

Efter två misslyckade försök om att få biljetter till numera utsålt Lady Gaga i Globen så var mitt hjärta trasigt. Fick de bästa platserna och fuckade upp det genom att välja ATG-ombud och bankbetalning ist för kortbetalning. Fick slopa skiten för att det inte gick att gå tillbaka och välja annat uthämtningsalternativ. Kollar nya biljetter och då var biljetterna redan slut.   Ringer Ticnet och sitter i kö en halvtimme och damen förklarar att mina biljetter finns kvar, jag behöver ett kortnummer. Och det kortnummret finns i Göteborg hos en Emelie som jag inte kan få tag på. Om två minuter försvinner mina biljetter för då har det gått en timme, så länge finns de alltså kvar när man bokat och inte betalat. Kan vara bra att veta för resten av världen, inkl mig till nästa gång. Jag lägger på och tar reda på kortnumret, ringer Ticnet igen och det är 35 minuter kö. Mina två minuter är körda för längesen. Men jag ringer ändå...   Får ett meddelanden av Emelie på FB "MARRE LÄGG PÅ; JAG HAR BILJETTERNA!!!" och jag får typ ur mig ett "va..." med gråten i halsen och lägger på. Emelie har uppdaterat sidan om och om igen och fick våra biljetter som hade gått ut. Samma jävla biljetter! Hur stor är chansen? Snacka om multitasking på hög nivå och hjärtat i halsgropen som nästintill gav mig en hjärtattack av lycka.   Kan tänka mig att det är ungefär såhär Brynäs-fans kände igår när Brynäs vann SM-guld. Eller? Fast tvärtom. Vi vann..       Det måste vara en sjukdom det här med att inte ge sig förren man får som man vill?