tänk vad mycket som förändras

Tänk vad ett halvår kan göra med känslor och inte minst dig själv.  För ett halvår sedan var jag så fruktansvärt olyckligt kär.. I en person som inte såg mig inte tog vara på mina känslor.. Det kom till en punkt då jag inte orkade mer, ett tjafs avlöste det andra trots att vi tyckte om varandra. Och det tog mentalt på mig. Absolut hade vi våra bra stunder vi hade våra underbara stunder,  men det var så mycket som inte berättades och gjordes. Men det var något som inte var rätt då... något vi senare skulle komma på.  Efter att vi varit ifrån varandra någon vecka för att testa igen, var det  alltid något som tittade fram igen och det blev bara så fel.. Det gick 1.5 månad och jag saknade honom för varje dag men jag skulle inte visa mig svag inte denna gången! Det slutade med att jag fick ca 40  sms.. valde att inte svara.. det tog något så fruktansvärt men jag hade lovat mig själv jag skulle inte visa mig svag! Jag förtjänade mer.. Till det 40.de smset kom tillslut svarade jag ungefär    ''vad har du för problem, vad är det du vill mig''   Tänkte hela tiden var stark Lina. Då kom det tillslut ett samtal jag valde att inte svara på..  Och det slutade med sms igen om varför jag inte svarade.  Men valde att spela ganska cool och inte rörd alls. Jag hade träffat en annan, men aldrig något jag ville fortsätta insåg jag. För det var inte Han.. Jag saknade honom, saknade hans närhet, saknade hela honom. MEN frågan som kvarstod var fortfarande vad vill han mig..    Det kom han till senare att han saknat mig, att han tycker om mig, att han vill träffas igen.. att jag gjorde honom glad, var kärleksfull etc.. att han förstod att jag inte ville för han hade bett mig att gå.. Alla människor förtjänar en ordentlig andra chans, OM man kan bevisa motsatsen, både han och jag vet nu vad som står på spel..  Men också lovat att försöka och inte minst prata med varandra. Han tog tag i det ganska fort därefter och försökte verkligen visa och  berätta vad han tyckte.  Idag är jag inte längre olyckligt kär.. Jag tycker otroligt mycket om Honom,  jag vill inte vara utan honom en enda sekund. Men vill heller inte säga ännu att jag är kär, förälskad eller något sådant. Men nu får tiden avgöra. Idag , imorgon & framöver.     xoxo linaep